افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دچار سوختگی شده اید مواد مغذی مصرف کنید

burns3

مطالعات پزشکی نشان می دهد که افرادی که دچار سوختگی شده اند علاوه بر درمان سوختگی قسمتی از بدن با پماد و محلول های سوختگی باید تغذیه مقوی نیست داشته باشید شما را با درمان کامل سوختگی در ادامه آشنا می کنیم .

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دچار سوختگی می‌شوند با دریافت مواد غذایی بیشتر، سریعتر بهبود می‌یابند.

افرادی که دچار سوختگی می‌شوند به دلیل درد زیادی که دارند اغلب اشتهای خود را از دست می‌دهند از این رو نمی‌توان از آنان انتظار داشت در زمان بستری بودن در بیمارستان، غذای بیشتری مصرف کنند.

پزشکان مرکز درمانی «وکسنر» از دانشگاه دولتی اوهایو اظهار داشتند: به رغم این مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد تلاش می‌شود تغذیه برای بیماران سوختگی در اولویت قرار گیرد و اغلب طی مدت زمان شش ساعت، تغذیه بیمار با لوله آغاز شود. این روش اگرچه تهاجمی است اما روند درمان سوختگی را تسریع می‌کند.

زمانی که فرد دچار سوختگی شدید یا همان سوختگی درجه دوم یا سوم می‌شود،‌ واکنش متابولیک افزایش می‌یابد. سوختگی درجه دوم و سوم زمانی اتفاق می‌افتد که جراحت ناشی از آن از لایه سطحی پوست فراتر می‌رود. در سوختگی درجه دوم، پوست تاول می‌زند و به شدت قرمز می‌شود. شدت سوختگی درجه سوم وخیم‌تر است و تقریبا به همه لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و حتی می‌تواند به جریان خون، استخوان‌ها و اعضای اصلی هم بسط پیدا کند.

پس از آنکه واکنش شوک اولیه بدن به جراحت از بین می‌رود، میزان متابولیسم می‌تواند تا ۱۸۰ درصد افزایش یابد، ضربان قلب تا ۱۵۰ درصد بیشتر و اندازه کبد نیز تا ۲۰۰ درصد بزرگتر شود. در واقع بدن برای درمان زخم و جراحت به مواد مغذی نیاز دارد و در صورتی که نتواند میزان کالری و پروتئین بالای مورد نیاز خود را برطرف کند به سراغ حجم ماهیچه‌ای می‌رود و تحلیل بافت عضلانی بیشتر در دست‌ها، ‌پاها و شکم اتفاق می‌افتد.

زمانی که بدن حجم غضلانی را از دست می‌دهد توانایی‌اش برای فعالیت، طی کردن روند بهبود و مقابله با عفونت به شدت،‌ تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل پزشکان باید از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و مواد مورد نیاز بدن بیمار را در اختیارش قرار دهند.

 

پزشکین : دچار سوختگی شده اید مواد مغذی مصرف کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *