افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دو روش خانگی برای کاهش درد دندان

درمان-دندان-درد

  • اگر دیدید درد در اطراف دندان آسیب در انتهای دهان بیشتر است، می‌توانید به آرامی پنبه را گاز بگیرید و در آن ناحیه نگه دارید. هر چه بیشتر آن را در دهان نگه دارید تأثیر بهتری خواهد داشت.

دندان‌درد به هر نوع درد یا احساس ناخوشایند اطراف یک دندان یا فک گفته می‌شود. یکی از علل شایع دندان‌درد، کرم‌خوردگی دندان است. باکتری‌های موجود در دهان می‌توانند باعث تولید جِرم شوند که به دندان‌‌ها می‌چسبد و اسیدهایی را ایجاد می‌کند که سطح مینای دندان را از بین برده و منجر به کرم‌خوردگی می‌شود. این دندان‌درد اغلب زمانی بدتر می‌شود که بخواهید چیزهای سرد یا گرم بخورید.
سایر علل شایع دندان‌درد عبارت است از بیماری لثه، آبسه دندان‌ها، ترک‌خوردگی دندان و التهاب ریشه دندان. دندان‌درد می‌تواند نشانه حمله قلبی، عفونت گوش و سینوزیت هم باشد.
درمان‌های طبیعی برای دندان‌درد
۱.کمپرس روغن میخک
روغن میخک حاوی اوژنول است – یک مسکّن طبیعی و ماده‌ای آنتی باکتریال. یک قطره از این روغن را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. بعد یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و آن را در کنار دندان‌تان بگذارید. اگر دیدید درد در اطراف دندان آسیب در انتهای دهان بیشتر است، می‌توانید به آرامی پنبه را گاز بگیرید و در آن ناحیه نگه دارید. هر چه بیشتر آن را در دهان نگه دارید تأثیر بهتری خواهد داشت.
مصرف روغن میخک در دوز بالا می‌تواند منجر به استفراغ، گلودرد، تشنج، دشواری در تنفس، کارکرد نامناسب کلیه و یا حتی آسیب به کبد شود. بچه‌ها، زنان باردار یا زنانی که بچه‌های شیرخواره دارند یا افرادی که دچار دیابت، بیماری کلیوی یا کبدی یا اختلالات خونریزی هستند باید از مصرف روغن میخک خودداری کنند.
۲.کمپرس ذغال فعال
این ذغال در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی موجود است. دو قاشق از پودر آن را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را روی یک تکه باند بمالید، روی دندان قرار دهید و گاز بگیرید.
استفاده از داروهای دیگر برای دندان‌درد
اگر هر نوع علائم دیگری دیدید، حتما باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید. خوددرمانیِ یک بیماری و امتناع از رعایت اقدامات مراقبتی یا به تأخیر انداختن آن می‌تواند تبعات حادی به همراه داشته باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *