افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دوست دارم متاهل شوم

  • -به خداوند متعال توکل کنید، یقینا او صلاح شما را بهتر از خودتان می‌داند. اما فراموش‌تان نشود که شما بنده هستید و می‌توانید آرزوهای بحق و حتی محال‌تان را از او بخواهید، همان‌طور که حضرت زکریا توانست در سنی که گمان نمی‌کرد فرزند‌دار شود از خداوند طلب حاجت کرد و در کمال ناباوری با وجود کهولت سن بسیار، صاحب فرزند شد.  پس شما نیز همچون حضرتش از رحمت خدا ناامید نشوید و دست به دامنش شوید.

 

برای این‌که شما هم یکی از آن دخترانی نباشید که به دلایلی هنوز ازدواج نکرده‌اند اما نسبت به آن متمایل هستند، و یا خواستگاری نداشته و نمی‌دانند چطور راه را برای آمدن خواستگاران باز کنند، بهتر است مهارتها و راه‌کارهای زیر را در زندگی تان پیاده کنید، مطمئن باشید چنین پیشنهاداتی مفید و موثر خواهد بود.

-خوش اخلاق باشید و نیکو برخورد کنید. متانت، گذشت و فداکاری از مشخصه‌های یک زن سازگار و اهل زندگی است، پس آن‌گونه که احسن است رفتار کنید.

-دخترانی که به لحاظ اخلاقی، اجتماعی، مهارت‌های زندگی و… شایسته هستند نسبت به دیگر دختران امتیاز داشته و خواهان بیشتری هم دارند؛ این اصل از قدیم الایام بوده و هست، پس توصیه می‌کنیم برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌های خود تلاش کنید و با یادگیری فنون و هنرهای مختلف، مهارت‌های زندگی خود را افزایش دهید.

-به طرز پوشش خود توجه کنید. باید بپذیریم دنیای امروز متفاوت از دنیای دیروز است معیارهای انتخاب دیگر چون سابق نیست. جامعه شکل و شمایل مدرن به خود گرفته است اگر چه در باطن به همان دانسته‌ها و داشته‌های قدیم خود نیز پایبند و متکی است. پس بهتر است دختران نگاه دیگری به خود داشته باشند و بدانند افراط و تفریط در این امر هرگز جایز نمی‌باشد. چه بسا برخی از دختران جوان به ظاهر پیام این جمله که اخیراً نیز در جامعه بسیار حائز اهمیت است، توجه می‌کنند و از حقیقت و پیام اصلی جمله فوق‌الذکر غافل می‌شوند و دچار افراط در این امر شده و تعریفی از شخصیت خود به ذهن مردم تزریق می‌کنند که به واقع دور از شان و افکار آنهاست و مردان نیز بنابر فطرت‌شان، هرگز خواهان چنین دخترانی نبوده و نخواهد بود؛ از سوی دیگر دخترانی نیز هستند که به واسطه افکار بسیار سنتی و یا متعصبانه خود و خانواده‌شان، تا زمان ازدواج به هیچ‌وجه به زیبایی و آراستگی خود توجه نمی‌کنند، بی‌گمان آنها نیز از این‌ور بام افتاده‌اند. لذا شما می‌توانید با تعادل و میانه‌وری و درعین حال با حفظ کرامت و شان یک زن، بسیار آراسته و شیک در انظار عمومی ظاهر شوید.

-شرم و غرور کاذب را کنار بگذارید و تمایل به ازدواج خود را به خانواده و دیگران گوشزد کنید. بهتر است با افراد دلسوز، بالغ، عاقل و آگاه هم‌کلام شوید و در میان سخنان خود  به طور غیر‌مستقیم به آنها بفهمانید که حاضرید با یک جوان پاک و متدین ازدواج کنید.

-در مهمانی‌های خانوادگی و مراسم گوناگون حضور یابید تا دیگران شما را ببینند و از اندیشه و منش شما شناخت کافی پیدا کنند، چرا که شاید یکی از دلایل معرفی نکردن شما به کسی، عدم شناخت از شما باشد.

-با شرکت در محافل مذهبی، فرهنگی، هنری و … سعی کنید منفعل نباشید؛ توانمندی‌ها و كمالات روحی و اخلاقی خود را به دیده نمایش بگذارید.

-در صورت مواجه شدن با فردی ایده‌آل، بی‌تفاوت نباشید و سرسرانه نیز عمل نکنید. از فردی آگاه و عاقل بخواهید به گونه‌ای که شان و منزلت شما زیر سوال نرود، نظر آن فرد را راجع به شما بپرسند و تمایل ازدواج او با شما را محک بزند.

هرگز از رحمت خدا مایوس نشوید و با بی‌صبری راه را بی‌راه نروید. یادتان باشد که خداوند فرموده است: و آنان که وسیله نکاح نیابند باید عفت نفس پیشه کنند تا خداوند آنها را به لطف خود بی‌نیاز گرداند.( سوره نور آیه ۳۳ )

-به خداوند متعال توکل کنید، یقینا او صلاح شما را بهتر از خودتان می‌داند. اما فراموش‌تان نشود که شما بنده هستید و می‌توانید آرزوهای بحق و حتی محال‌تان را از او بخواهید، همان‌طور که حضرت زکریا توانست در سنی که گمان نمی‌کرد فرزند‌دار شود از خداوند طلب حاجت کرد و در کمال ناباوری با وجود کهولت سن بسیار، صاحب فرزند شد.  پس شما نیز همچون حضرتش از رحمت خدا ناامید نشوید و دست به دامنش شوید.

  • سوره طه را بسیار بخوانید و نماز جعفر طیار را برای طلب یک همسر هم‌کفو بسیار به جا آورید.
  • آیه «رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیاتِنا قُرّةَ أَعْینٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا» (سوره فرقان آیه ۷۴) را زیاد بخوانید.
  • برای تعجیل در ازدواج به حضرات ائمه اطهار علیهم السلام بویژه امام جواد علیه السلام متوسل شوید.

و حرف آخر این‌که؛ هرگز از رحمت خدا مایوس نشوید و با بی‌صبری راه را بی‌راه نروید. یادتان باشد که خداوند فرموده است: «وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یَجِدُونَ نِكاحاً حَتّی یُغْنِیَهُم اللهُ مِنْ فَضْلِهِ»؛ و آنان که وسیله نکاح نیابند باید عفت نفس پیشه کنند تا خداوند آنها را به لطف خود بی‌نیاز گرداند.( سوره نور آیه ۳۳ )

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *