افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دوران حاملگی و ممنوعیت مصرف داروی گیاهی

download (4)

  • این کارشناس گیاهان دارویی عنوان کرد: خوردن غذاهای چرب و نفاخ مانند نخود، لوبیا، کلم، کرفس و همچنین سرکه و سیاه‌دانه ممکن است باعث سقط جنین شود.

آیا استفاده از گیاهان دارویی توسط زنان باردار می تواند مضر باشد و به سلامتی ان ها آسیب برساند ؟خطرات این قبیل داروها برای جنین زنان باردار چگونه است بهتر است با مشورت پزشک و متخصصین طب سنتی از داروهای گیاهی  استفاده کنید تا با عوارض جانبی ناشی از آن ها مواجه نشوید .

 یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: برای داشتن فرزندانی سالم باید در هفته های اولیه و پایانی بارداری از خوردن غذاهایی که خطر نقایص جنینی را در پی دارند جلوگیری کرد.

فائزه سادات بحری کارشناس گیاهان دارویی گفت: زنان در ماه های اول و آخر بارداری که زمان مهمی محسوب می‌شود، باید توجه خاصی به اثرات منفی بعضی از غذاها بر روی جنین داشته باشند.

این کارشناس گیاهان دارویی خوردن نان برشته و آش شورباهای ساده و نه چندان تند را به زنان باردار توصیه کرد و گفت: اسید فولیک، مرکبات، سبزیجات دارای برگ های سبز تیره و حبوبات از منابع عمده مصرفی مورد نیاز زنان باردار است.

وی تصریح کرد: مصرف غذاهای دارای طعم بسیار تلخ، تیز، تند و همچنین استشمام بوهای تند و قوی، نوشیدن آب بسیار سرد یا داغ به صورت مکرر، خوردن غذاها با طبیعت بسیار گرم و یا سرد ممنوع است.

بحری مصرف گوشت هایی که بطور کامل پخته نشده اند را برای زنان باردار نامناسب خواند و افزود: برخی غذاهای دریایی و ماهی هایی که میزان فلزات سنگین آن مانند سرب و جیوه بالا است بر روی جنین تاثیر منفی می‌گذارد.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان کرد: خوردن غذاهای چرب و نفاخ مانند نخود، لوبیا، کلم، کرفس و همچنین سرکه و سیاه‌دانه ممکن است باعث سقط جنین شود.

وی افزود: مصرف اکثر گیاهان دارویی به علت خاصیت بازدارندگی در دوران بارداری ممنوع است و نباید به صورت سر خود از این داروها استفاده شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *