افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ده صبحانه عالی و شیک

18_2

امروز قصد داریم ده صبحانه بسار عالی و شیک را به شما آموزش دهیم.میتوانید برای همسر و فرزندان و مهمانان خود درست کنید و انها را شگفت زده کنید.برای اموزش این غذاها ادامه مطلب را مطالعه کنید

۱٫ تست کالباس و پنیر

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده ، یک قاشق پنیر پیتزا ، یک عدد تخم مرغ و نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد.صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست ودو ورق کالباس آماده سرو می باشد.

 

۲٫ املت تنوري

 

ابتدا٢٠٠ گرم كالباس را خرد كرده و با سه عدد گوجه فرنگي و به ميزان دلخواه نمك و فلفل در كره به مدت سه دقيقه تفت دهيد. داخل ظرف های تعیین شده را با مقداري روغن چرب كرده و مواد را به سه قسمت تقسيم كرده و داخل ظرف ها بريزيد. روي هركدام از آنها يك عدد تخم مرغ بشكنيد و براي تزئين روي آنها از چند برگ ريحان تازه استفاده كنيد. فر را با درجه حرارت ١٨٠ سانتي گراد روشن كرده و بعد از گذشت پنج دقيقه ظرف ها را به مدت ده دقيقه در آن قرار دهيد.به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو است.

 

 

۳٫ املت رنگارنگ

 

فلفل دلمه ای هاي رنگي- از هر كدام يك عدد زرد، قرمز، نارنجي، سبز- را به صورت نگيني و يك عدد پياز را هم به صورت خلالي خرد كنيد. داخل ماهيتابه يك قاشق روغن مايع اضافه كنيد و مواد خرد شده را داخل آن بريزيد همراه نمك و فلفل- به ميزان دلخواه- به مدت پنج دقيقه تفت دهيد. حالا مواد سرخ شده را سه قسمت كرده و داخل بشقاب به صورت دايره اي قرار دهيد و روي هر كدام يك تخم مرغ شكسته و روي تخم مرغ مقداري پودر سير بپاشيد. حالا بشقاب ها را داخل مايكروويو به مدت هفت دقيقه قرارداده و همراه نان سرو كنيد.

۴ املت فلفل سبز و سيب زميني

 

سه عدد سيب زميني را نگيني و فلفل سبز دلمه اي و پياز را ريز خرد كنيد. داخل ماهيتابه دو قاشق غذا خوري روغن مايع بريزيد و سيب زميني را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید. به ميزان دلخواه نمك و فلفل و مقداري پودر سير اضافه كنيد و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهيد. حالا نوبت اضافه كردن فلفل دلمه اي است. همه مواد را با ۱۰۰ گرم پنير پيتزاي رنده شده مخلوط کنید و در ظرف هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید. روي تخم مرغ ها مقداري پودر فلفل سياه بپاشيد و براي طعم دار كردن مي توانيد ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده كنيد. املت براي سرو كردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.

 

 

۵٫ املت 

 

ابتدا ماهيتابه را با يك قاشق روغن مايع چرب كنيد ۱۵۰ گرم گوشت چرخ كرده را با يك عدد پياز نگيني خرد شده تفت دهيد و ٢٠٠ گرم قارچ را به صورت ورقه اي خرد كنيد. دو عدد فلفل دلمه اي قرمز و سبز را هم ريز خرد كنيد و به گوشت اضافه كنيد. بعد از پنج دقيقه قارچ ها را اضافه كنيد و نمك و فلفل را هم بيفزاييد. حالا سه عدد تخم مرغ را با فاصله روي مواد سرخ شده بشكنيد و بعد از سه دقيقه ماهيتابه را از روي شعله برداريد. صبحانه شما همراه با نان آماده سرو است.

 

 

۶٫ املت گوجه و ريحان

 

سه عدد گوجه فرنگي را به صورت حلقه حلقه ببريد و ۲۰۰ گرم ريحان را برگ برگ كنيد. يك حبه سير را رنده كنيد و يك قاشق روغن زيتون به آن اضافه كنيد. سه كاسه كوچك برداريد و داخل هر كدام يك قاشق روغن زيتون بريزيد و تكان دهيد تا تمام ظرف به روغن آغشته شود. سه عدد تخم مرغ را داخل ظرفي بشکنید و همراه نمك و فلفل خوب هم بزنيد. داخل كاسه ها يك لايه گوجه حلقه شده، چند برگ ريحان، مقداري سير رنده شده و مقداري تخم مرغ بريزيد و اين كار را تكرار كنيد تا كاسه ها پر شوند. فر را با دمای٢٠٠ درجه سانتي گراد روشن كنيد و كاسه ها را به مدت ۱۰ دقيقه در آن قرار دهيد. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.

 

 

۷٫ املت اسفناج و پنير

 

ابتدا ۴۰۰ گرم اسفناج را به صورت برگ برگ كنيد. داخل ماهيتابه دو قاشق غذا خوري روغن زيتون بريزيدو ماهيتابه را روي شعله قرار دهيد. حالا اسفناج ها را داخل ماهيتابه بريزيد چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفي با نمك، فلفل و پودر سير به ميزان دلخواه هم بزنيد.

 

 

بعد از سه دقيقه كه اسفناج ها سرخ شدند تخم مرغ ها را اضافه كنيد و ۱۰۰ گرم پنير صبحانه را خرد كرده و به تخم مرغ ها اضافه كنيد. درب ماهيتابه را بگذاريد؛ بعد از پنج دقيقه صبحانه شما آماده است. آن را به همراه مقداري نان سرو كنيد.

 

۸٫ املت فنجاني

 

براي شروع كار ۲۵۰ گرم قارچ را همراه ۲۰۰ گرم كالباس نگینی خرد كنيد. حالا پنج شاخه پياز چه را با تمامي برگ هاي سبزش خرد کنید و سپس دو فنجان برداشته و داخل آنها دو عدد تخم مرغ بشكنيد. حالا مخلوط قارچ و كالباس خرد شده را با پيازچه و نمك و فلفل به تخم مرغ ها اضافه كنيد و به خوبي هم بزنيد. براي طعم دار كردن ١٠٠ گرم پنير گودای (پنير زرد رنگ) رنده شده روي مخلوط بريزيد. فنجان ها را به مدت پنج دقيقه در مايكروويو قرار دهيد.صبحانه لذيذ شما آماده سرو است.

 

 

۹٫ كرپ توت فرنگي و موز

 

يك قاشق چايخوري وانيل را با دو عدد تخم مرغ، ۳ قاشق چايخوري كره (ذوب شده)، يك پيمانه شير، يك چهارم پيمانه پودر شكر، يك پيمانه آرد و يك چهارم قاشق چايخوري نمك مخلوط كنيد. ماهيتابه را روي حرارت متوسط قرار دهيد و يك قاشق غذاخوري روغن در آن بريزيد. حالا مقدار كمي از مايه را درماهيتابه بريزيد به طوري كه لايه اي خيلي نازك سطح تابه را بگيرد.پس از اينكه مایه به رنگ طلايي در آمد آن را برگردانيد و طرف ديگر را سرخ كنيد و همه مايه را به همين صورت بپزيد. پس از پختن كرپ ها روي سطح آن مقداري مرباي توت فرنگي و تكه هاي موز قرار دهيد و به صورت رولتي جمع كنيد.صبحانه شما آماده سرو است.

 

 

۱۰٫ املت اسپانيايي

 

مواد مورد نياز اين املت كدو ، پياز و سير به همراه مقداري اسفناج است. يك عدد كدو را با پوست به صورت حلقه هاي خيلي نازك ببريد و يك عدد پياز كوچك را هم خلالي كنيد. يك حبه سير را رنده كنيد حالا چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفي ريخته و به ميزان دلخواه به آن نمك ، فلفل و آويشن اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.

داخل ظرف مخصوص فر يك قاشق غذاخوري روغن ريخته و كدو ها را داخل آن بچينيد و پيازها و سير رنده شده را هم به آن اضافه كنيد. بعد تخم مرغ های زده شده را همراه نان تست یا باگت خرد شده اضافه كنيد و داخل فر گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰درجه سانتیگراد بگذاريد. املت شما بعد از پنج دقيقه آماده است.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *