افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دمنوش آلبالو راهی برای درمان گرمازدگی

دمنوش آلبالو راهی برای درمان گرمازدگی

  • آلبالو، بخصوص اگر مایل به ترشی باشد در کاهش تشنگی موثرتر و برای مقابله با گرمازدگی و رفع علایم آن کارآمد است، تصریح کرد: برای این منظور می‌توان آن را به صورت خام یا به صورت شربت کم‌شیرین مصرف کرد.

 

 

به گفته یک استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد، آب آلبالوی تازه یا دمنوش آلبالوی خشک بخصوص اگر ترشمزه باشد، در رفع تشنگی و کاهش حرارت بدن طی روزهای گرم سال مفید و نوشیدن آن به جای آب یا چای، بویژه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا سودمند است.

دکتر مجید انوشیروانی، متخصص طب سنتی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: طبیعت آلبالو مانند میوه هایی چون انار و سیب و پرتقال بسته به این است که چه مزه‌ای داشته و در چه مرحله ای از رسیدگی باشد. آلبالوی ترش و نیمرس، مزاجی سرد و خشک و آلبالوی شیرین و رسیده طبیعتی مایل به گرمی و تری معتدل دارد.

به گفته وی هر چه یک خوردنی شیرین‌تر باشد درجه گرمی آن بیشتر است، به این ترتیب میوه هایی مانند آلبالو و انار و سیب تا وقتی ترش و سفت و نرسیده باشند، اغلب، اثرات سردی‌آور و خشکی‌زا بر بدن افراد دارند و هنگامی که شیرین و نرم و رسیده شوند، اثرات گرمیبخش و تری‌آور معتدل خواهند داشت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این‌که آلبالو، بخصوص اگر مایل به ترشی باشد در کاهش تشنگی موثرتر و برای مقابله با گرمازدگی و رفع علایم آن کارآمد است، تصریح کرد: برای این منظور می‌توان آن را به صورت خام یا به صورت شربت کم‌شیرین مصرف کرد. البته استفاده از شربت ترکیبی آلبالو و سکنجبین برای کاهش تشنگی و علایم گرمازدگی بهتر است. همچنین آلبالوی ترش‌ و شیرین در رفع دل‌آشوبه، تهوع و تلخی دهان ناشی از برگشت صفرا به معده نیز بسیار سودمند است.

انوشیروانی افزود: بتازگی محققان دانشگاه نورث آمبریا در انگلستان طی مطالعه‌ای پی برده اند افرادی که ۶۰ سی‌سی آب آلبالوی نسبتا ترش و مخلوط با کمی آب را بنوشند، پس از ۳ ساعت فشار خونشان ۷ درصد کاهش می‌یابد و همین میزان کاهش فشار خون برای کم‌ شدن خطر سکته تا ۳۸ درصد و کاهش بیماری قلبی تا ۲۳ درصد کافی است.

او گفت: اثر ضد فشار خون آب آلبالوی ترش احتمالا مربوط به اسیدهای فنولیک در این میوه است که به منظور غلبه بر حرارت بدن، مصرف آن به کسانی توصیه می‌شود که دچار پرفشاری خون هستند. غذاهایی مانند آلبالوپلو و خورش آلبالو نیز همین خصوصیات را دارند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *