افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلیل شوره سر چیست؟

شوره سر می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، این دلایل شامل:

خشکی پوست، افرادیکه پوست خشکی دارند بیشتر از بقیه دچار این مشکل می شوند. سرمای هوای زمستان، بهمراه اتاق های گرم یکی از دلایل معمول خارش و پوسته پوسته شدن پوست و در نتیجه شوره زدن آن می باشد.

oii

برس نکشیدن و شانه نکشیدن به اندازه کافی، افرادیکه مرتبا موهای خود را شانه نکرده و یا برس نمی کشند، در خطر بیشتری برای ابتلا به شوره سر هستند. چراکه شانه و برس به ریختن پوست های مرده و جلوگیری از شوره زدن آنها کمک می کند.
پوست چرب و تحریک شده (درماتیت سبوره)، این مشکل یکی از شایع ترین دلایل شوره بوده و نشانه آن سرخی، چربی و پوشیده شدن پوست با شوره ها و پوسته های زرد و سفید می شود. درماتیت سبوره ممکن است بر پوست سر و سایر نقاط چرب صورت همچون کناره بینی و پشت گوش تاثیر گذارد.
استفاده ناکافی از شامپو، اگر شما مرتب سرتان را با شامپو نشورید، چربی و سلول های پوست جمع شده برروی پوست سر باعث شوره زدن سر می شود.
سایر مشکلات پوستی، افراد دچار مشکلات پوستی همچون اگزما و یا پسوریازیس در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری شوره پوست هستند. همچنین بعضی از مشکلات قارچی هم باعث ابتلا به این مشکل می شوند.
واکنش به محصولات مراقبت از پوست و مو، بعضی از افراد به بعضی از انواع شامپو و یا سایر محصولات مراقبت از پوست و مو حساسیت داشته و پوستشان به آن واکنش نشان می دهد. در ضمن شستن زیاد سر نیز می تواند باعث ابتلای فرد به شوره سر می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *