افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلیل درد کف پا چیست و چطور درد کف پا را درمان کنیم

1

 

  • درد بسیار شدید و کوتاه هنگام راه رفتن، و همچنین موضع ایجاد آن، تشخیص را آسان می‌کنند، ضمناً فشاری که پزشک بر کف پا وارد می‌کند نیز روشی دیگر برای نزدیک تر شدن به تشخیص درست است.

 

سندروم مورتون:
سندروم مورتون بیماریی است که به شکل درد شدید و اغلب غیر قابل تحمل هنگام پیاده روی خود را نشان می‌دهد.

هالوکس والگوس که «پینۀ پا» نیز نامیده می‌شود، به علت انحراف بیش از حد انگشت بزرگ پا به سمت خارج ایجاد می‌شود، و همراه با تورم و التهاب در آن ناحیه است. مسئول دردها، کف پوشیدن نامناسب و انحراف ها هستند، عمدتاً زنان دچار این عارضه می‌شوند. سندروم مورتون نیز عموماً آسیبی است که در کف پا بروز پیدا می‌کند، اما از توموری خوش خیم و کوچک بر روی یک رشتۀ عصبی در کف پا ناشی می‌شود.

این تومور اغلب بین انگشتان سوم و چهارم به وجود می‌آید. ضمناً باعث ایجاد درد بر کف پا حین تکیه بر آن می‌گردد. این درد هنگام راه رفتن شدید و حتی غیر قابل تحمل است و گاهی اوقات تا سطح انگشتان پا نیز انتشار می‌یابد. و فرد را مجبور به توقف و درآوردن کفش ها می‌کند.

 

توجه به کفش ها
این سندروم یا متتارسالژیای مورتون اغلب ارتباط نزدیکی با کفش دارد. ضمناً این عارضه بر اثر پوشیدن کفش های بسیار تنگ، فشرده شدن شدید قسمت های جلوی پا و ارتفاع پاشنۀ کفش که فشار بسیار زیادی را بر کف پا وارد می‌کند، به وجود می‌آید. اما وجود یک نوع شکل خاص از کف پا نیز عامل به وجود آورندۀ این ناراحتی است.

 

تشخیص و درمان
درد بسیار شدید و کوتاه هنگام راه رفتن، و همچنین موضع ایجاد آن، تشخیص را آسان می‌کنند، ضمناً فشاری که پزشک بر کف پا وارد می‌کند نیز روشی دیگر برای نزدیک تر شدن به تشخیص درست است. انجام MRI یا اسکن نیز باعث مشاهدۀ تومور می‌گردند و می‌توانند به تشخیص بهتر کمک کنند. اولین درمان بر پایۀ پوشیدن کفش های کم فشارتر قرار دارد، قسمت جلوی این نوع کفش ها گشادتر، پاشنه های شان کوتاه تر و کف های شان تسکین دهندۀ درد هستند. تزریق موضعی کورتیکوزتروئید نیز ممکن است تجویز شود. اما اگر درد همچنان باقی بماند، باید به خارج کردن تومور از راه جراحی و برش رباط های کف پا متوسل شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *