افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل سیاه شدن دندان شیرخواران و راه جلوگیری از آن

2-2

  • در صورتی که والدین برای تامین آهن موردنیاز کودک از قطره ایرانی استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌شود قطره آهن را با آبمیوه مخلوط کنند و به کودک بدهند تا میل بیشتری به خوردن آن نشان دهد. ولی اگر همچنان با این ترفند هم کودک میلی به خوردن قطره آهن نداشت

 

یک متخصص اطفال گفت:‌ «برخلاف تصور اغلب مادران، از نظر کیفیت و کمیت تفاوتی بین قطره آهن ایرانی و قطره آهن خارجی وجود ندارد و تنها تفاوت این قطره‌ها به دلیل طعم و مزه‌ آنهاست.»
دکتر آتوسا فولادگر در این باره گفت: «در فرایند تولید قطره‌های آهن خارجی با افزودن برخی ترکیبات، آنها را طعم‌دار می‌کنند تا شیرخوار به راحتی آن را مصرف کند. مثلا ترکیب آهن و توت‌فرنگی درحالی که قطره‌های آهن ایرانی این‌طور نیست و به همین دلیل طعم آن برای کودکان مورد پسند نیست و میل و رغبتی به خوردن آن نشان نمی‌دهد.»
وی در ادامه توضیح داد: «در صورتی که والدین برای تامین آهن موردنیاز کودک از قطره ایرانی استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌شود قطره آهن را با آبمیوه مخلوط کنند و به کودک بدهند تا میل بیشتری به خوردن آن نشان دهد. ولی اگر همچنان با این ترفند هم کودک میلی به خوردن قطره آهن نداشت، می‌توان نوع خارجی آن را تهیه کرد.»
به گفته این متخصص اطفال می‌توان قطره‌هایی چون قطره آهن ایروویت (روزانه ۱۵ قطره روزانه)، فروگلوبین (۱۵ قطره) یا میم اورنج که آن هم باید به مقدار ۱۵ قطره روزانه به جای قطره ایرانی استفاده شود به کودک خوراند.
فولادگر در نهایت گفت: «متاسفانه بسیاری از مادران برای اینکه دندان‌های کودک سیاه نشود، به او قطره آهن نمی‌دهند درحالی که با این کار زمینه بروز کم‌خونی و کند شدن روند رشدی کودک را فراهم می‌کنند. بهترین راهکار برای پیشگیری از سیاه شدن دندان‌های کودک، چکاندن قطره در انتهای دهان کودک و سپس دادن مقداری آب جوشیده سردشده به کودک است. حتی در صورتی که کودک تمایلی به نوشیدن آب ندارد می‌توان با دستمال نخی مرطوب دندان‌های کودک را تمیز کرد.»

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *