افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل درد کمر در ۷۰ درصد خانم های حامله

دلایل درد کمر در ۷۰ درصد خانم های حامله

دلایل درد کمر در 70 درصد خانم های حامله
دلایل درد کمر در ۷۰ درصد خانم های حامله

 

 

شایع ترین دردی که در دوران حاملگی اکثر خانم ها از آن شاکی هستند درد کمر می باشد در این مقاله به بررسی دلایل درد کمر در ۷۰ درصد خانم های حامله می پردازیم.

 

جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه کمردرد گریبانگیر ۷۰ درصد زنان در دوران بارداری است، گفت: استفاده از طب فیزیکی در طول بارداری می‌تواند راهی مؤثر و ایمن جهت تسکین درد لگن و ورم پا باشد.

الهام السادات هاشمیان نایینی ، در ارتباط با درد لگن در طول بارداری اظهار داشت: این مشکل یکی از علائم شایعی است که معمولاً زنان باردار آن را تجربه می‌کنند و این ناراحتی اغلب در اواخر بارداری و خصوصاً در طول سه ماهه سوم احساس می‌شود.

وی افزود: دلیل رخ دادن درد لگن در بارداری آن است که در این زمان بدن مادر در حال آماده‌سازی خود برای زایمان است. درد و ناراحتی بیش از همه در پهلو احساس می‌شود، جایی‌که نوزاد در هنگام حضور در رحم معمولاً در آن قرار دارد.

این جراح و متخصص زنان گفت: در طول بارداری، بدن مادر هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که به بافت‌های هم‌بند اجازه می‌دهند شل و نرم شوند. در نتیجه، مفاصل و رباط‌های موجود در بین استخوان‌های لگن نیز شروع به شل شدن می‌کنند. البته افزایش انعطاف‌پذیری این استخوان‌ها در این زمان ضروری است، زیرا به نوزاد اجازه می‌دهد که در زمان زایمان در بدن مادر جابجا شود.

هاشمیان نایینی گفت: بخشی از درد و ناراحتی احساس شده توسط مادر ناشی از درد پایین کمر، تغییرات در وضعیت قرارگیری بدن و سنگین‌تر شدن رحم است. افزایش فشار بر عصب سیاتیک هم دلیل دیگر درد لگن در بارداری است. بزرگ شدن رحم باعث فشار بر این عصب‌ها شده و در نهایت، مادر دچار درد، بی‌حسی یا یک احساس سوزش در کفل‌ها، لگن و ران‌ها می‌شود.

وی گفت: با نزدیک شدن موعد زایمان، نوزاد وضعیت قرارگیری خود در رحم را تغییر می‌دهد، که این به احتمال زیاد احساس ناراحتی مادر را کم می‌کند. همچنین معمولاً بروز درد سیاتیک در دوران بارداری امری طبیعی است، با این حال باید پزشک از وجود آن آگاه شود، زیرا بیماری سیاتیک دلایل دیگری دارد که شایع نبوده، اما در عین حال جدی هستند.

هاشمیان نایینی با بیان اینکه ۷۰ درصد زنان در طول بارداری دچار درد کمر و لگن می‌شوند، تاکید کرد: استفاده از طب فیزیکی و توان‌بخشی در طول بارداری می‌تواند راهی مؤثر و ایمن برای تسکین درد لگن و ورم پا در بارداری باشد.

این متخصص زنان خاطرنشان کرد: البته تنها یک چهارم زنان از متخصص زایمان خود راهنمایی‌هایی را در این زمینه دریافت می‌کنند و اغلب به آنها گفته می‌شود که «این حالت طبیعی است» در حالی که، این دردها قابل تسکین هستند.

 منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *