افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل بروز کولیت معده و درمان آن

he1394

دانستنی هایی در مورد ابتلا به کولیت معده و روده و این که دلایل بروز کولیت معده و درمان آن چیست را با بیان متخصص دستگاه گوارش در اختیار شما می گذاریم .

دکتر اسحاق حسین متخصص گوارش  اظهار داشت: این بیماری در اثر التهاب و ورم روده به وجود می‌آید و متأسفانه آمار آن در ایران و دنیا در حال افزایش است و امروزه افراد زیادی به ویژه شهرنشین‌ها را گرفتار خود کرده است.

وی بیان کرد: در کولیت روده قسمت پایین روده فرد متورم می‌شود و اگر در اثر آن فرد دچار خونریزی و اسهال‌خونی گردیده و طول درمان آن طولانی مدت است ولی خوشبختانه در موارد اولیه قابل درمان می‌باشد، این متخصص با بیان اینکه فرد جوان و میانسال بیشتر گرفتار این بیماری می‌شوند، افزود: استرس عامل خطرناکی است که بر همه نقاط به ویژه سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی گذاشته و سبب ضعیف شدن بدن و در نتیجه کولیت روده می‌شود.

وی ابراز داشت: علاوه بر استرس، مشکلات عفونی، بیماری‌های انگلی و ضعف بدن از جمله موارد ابتلای افراد به کولیت روده است.

حسینی ادامه داد: فردی که کولیت روده دارد باید بر اعصاب و روان خود آرام نگه دارد و از استرس و کارهای پراضطراب جداً پرهیز کند، تا بیماری‌اش عود نکند تا در نهایت کار به تکه‌برداری روده نرسد.

حسینی اضافه کرد: استرس سلول‌های ایمنی بدن را تضعیف و این امر سبب می‌شود تا روده در برابر این بیماری ضعیف عکس‌العمل نشان دهد و ملتهب شود.

وی در پایان گفت: فردی که دچار کولیت روده شده باید به طور مداوم و به صورت طولانی تحت‌نظر پزشک قرار گیرد و قرص‌های «موزالازین» که اغلب توسط پزشکان تجویز می‌شود را مصرف کند، تا روند بیماری تسریع یابد.

 

پزشکین : دلایل بروز کولیت معده و درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *