افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل آلودگی فضای خانه

دلایل آلودگی فضای خانه

Aghaei 163

گارشی تهیه کرده ایم درباره آلودگی هوا خانه و منابع ایجاد این آلودگی میکروبی در خانه همراه ما باشید با آشنایی با دلایل آلودگی فضای خانه و آماری از درصد آلودگی میکربی در خانه .

بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، شیر آب بیشتر از سیفون توالت آلودگی میکروبی وارد فضای خانه می‌کند. طبق تحقیق این گروه پژوهشی تعداد میکروب‌هایی که از باز شدن شیر آب آشامیدنی وارد فضای خانه می‌شود، بیش از ۲۰ برابر میکروب‌هایی است که از کشیدن فلاش‌تانک وارد همان فضا می شود.
این پژوهشگران در پی آن بودند که تعیین کنند کدام اشیاء یا نواحی در خانه بیشتر از بقیه می‌توانند باکتری‌ها را وارد هوایی کنند که ما تنفس می‌کنیم. نتیجه نشان داد که ۹ درصد باکتری‌های موجود در فضای خانه از طریق باز کردن شیر آب وارد دستگاه تنفسی ما می شوند و ۰.۴ درصد از سطح دستشویی و به علت کشیده شده فلاش‌تانک وارد می‌شوند.
به گزارش دیلی‌میل، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا معتقدند با توجه به این‌که مردم بیشتر وقت خود را در خانه صرف می کنند، دانستن تعداد میکروب‌هایی که هر بخش خانه می‌تواند وارد دستگاه تنفس ساکنان کند، از «اهمیت حیاتی» برخوردار است.
این گروه باکتری‌های موجود در هوا از ۲۹ خانه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو را مورد بررسی و شمارش قرار دادند و از سطوح آشپزخانه، فرش، حیوانات خانگی، کاشی حمام، سر دوش، توالت و خود ساکنان نمونه برداری کردند.
در این پژوهش مشخص شد که به طور کلی مهم‌ترین منبع انتشار میکروبی، کف خانه و فرش است. (توجه داشته باشید که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بر خلاف رسم رایج در ایران، اغلب با کفش وارد فضاهای داخلی خانه می‌شوند.)
به گفته این پژوهشگران تقریباً ۲۰ درصد میکروب ها از طریق کف خانه و احتمالاً به‌خاطر راه رفتن روی فرش یا جارو زدن وارد فضای خانه می‌شود. دومین منبع بزرگ ورود باکتری به فضای خانه، هوای وارد شده از خارج خانه بوده که به عنوان منبع تقریباً ۱۷ درصد از میکروب‌های خانگی شناخته شده است. تعداد نسبتاً کمی از میکروب‌ها از روی کانتر آشپزخانه یا یخچال و فریزر (۱.۶ درصد و ۰.۸ درصد) می‌آیند. تصویر زیر یک نمودار دایره ای از منابع اصلی باکتری های موجود در هوا در خانه است:
آلودگی وسایل خانه
داده‌های آماری که در این پژوهش در مورد منبع میکروب‌‌های ورودی به فضای خانه ارائه شده، به این شرح است:
هوای بیرون: ۱۶.۵ درصد
کف و فرش: ۱۹.۵ درصد
شیر آب لوله کشی: ۸.۸ درصد
حیوانات خانگی: ۶.۳ درصد
دستگیره در: ۵.۶ درصد
پوشش دیوار: ۴.۹ درصد
دوش: ۴.۱ درصد
کانتر آشپزخانه: ۱.۶ درصد
کاشی وان حمام: ۱.۵ درصد
یخچال و فریزر: ۰.۸ درصد
بزاق: ۰.۶ درصد
توالت: ۰.۶ درصد
پزشکین : دلایل آلودگی فضای خانه 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *