افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایلی برای کنار گذاشتن سس هلندی

چرا باید خوردن سس هلندی را کنار بگذارید

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ در ایران، تخم مرغ بندیکت به عنوان صبحانه زیاد رایج نیست. فقط به این عنوان استفاده می‌شود که در مقایسه با دوستان‌تان که همیشه غذاهای معمولی سفارش می‌دهند، شما باکلاس‌تر و شیک‌تر به نظر بیایید. بخصوص زمانی که با ادا و اشاره بخواهید “سس هلندی” سفارش دهید.

اگرچه با خوردن این غذا، که تقریبا گران هم هست، حس کنید جز اعضای خانواده سلطنتی هستید، اما دانشمندان در تحقیقات‌شان ثابت کرده‌اند که این غذا چندان سالم نیست.

سس هلندی، بسته به آشپز می‌تواند به روش‌های مختلف تهیه شود. برای تهیه آن به زرده تخم مرغ، کره، نمک و خامه نیاز داریم. برخی از آشپزها در تهیه این غذا از فلفل هندی استفاده نموده و آن را تند می‌کنند. اما بسیاری از آشپزهای آماتور، مانند خودمان، آنقدر وقت نداریم که آن را تند کنیم.

تحقیقات اخیر نشان داده که این غذا به دلیل تخم مرغ تقریبا خامش، ابتلا به سالمونلا و نوعی عفونت باکتریایی را افزایش می‌دهد. برای اینکه تخم مرغ ها سالم باشند و باکتری موجود در آن‌ها از بین برود، باید در دمای ۷۰ درجه سلسیوس پخته شده و یا آنقدر پخته شوند که سفیده و زرده سفت شود.

اگرچه بسیاری از افراد به دلیل جذب پروتئین تخم مرغ خام می‌خورند (واقعا نمی‌توانم دلیلش را تصور کنم!)، اما بر اساس سازمان بهداشت و سلامتی آمریکا، سالمونلا یک مشکل جدی است که سالانه ۱۹۰۰۰ نفر را راهی بیمارستان نموده و ۳۸۰ نفر را از بین می‌برد. می‌دانم که این آمار و ارقام بسیار بالا هستند اما احتمال اینکه یک تخم مرغ این باکتری را داشته باشد بسیار کم بوده و احتمالش ۱ در ۲۰۰۰۰ تخم مرغ است.

اما سوال ما هنوز پابرجاست، آیا تخم مرغ های سس هلندی ناسالم هستند؟ باید بدانید که سلامتی‌تان بیشتر اهمیت دارد یا مزه غذا. در هنگام تهیه این سس، هرکدام از مراحل آماده‌سازی، پختن و یا سرو کردن غذا، به نوعی می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند، اما اگر یکی از این مراحل به درستی رعایت نشود، ریسک ابتلا افزایش می‌یابد. پس مسئولیت آن با خودتان است.

اما اگر بیشتر از مزه غذا به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از جایگزین‌های دیگری استفاده کنید. مثلا به جای درست کردن سس هلندی می‌توانید سس پنیری تهیه کنید. این سس دهان همه را آب می‌اندازد. بااین حال خود من با این سس‌های هوس‌انگیز وسوسه نمی‌شوم و ترجیح می‌دهم به جای اینکه صبحانه سلطنتی داشته باشم، همان صبحانه‌های همیشگی خودم را بخورم اما سلامتم به خطر نیفتد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *