افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از دست دادن بینایی در اثر بیماری ارثی شبکیه

بیماری ارثی شبکیه منجر به نابینایی می شود/ ۱۵۰ هزار مبتلا در کشور

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی با اشاره به ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به بیماری ارثی شبکیه گفت: این بیماری به مرور باعث نابینایی می شود.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر فرزاد پاکدل ‌در ارتباط با برگزاری سمینار تحقیقات چشم‌پزشکی اظهار د اشت: این سمینار امسال همزمان با همایش بهاره چشم‌پزشکی در مرکز همایش‌های رازی ۳۰ و ۳۱ فروردین ۹۷ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از همایش هشتمین دوره از همایش سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی و بینایی است، افزود:‌ همکاران مختلفی در حوزه بینایی و چشم‌پزشکی و علوم پایه ، فیزیک، فیزیک پزشکی، مکانیک، نرم‌افزار، سلول بنیادی، ژن‌درمانی و…، در این همایش حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری آن ارائه آخرین دستاوردهای چشم‌پزشکی و بینایی در ایران و جهان و همچنین ارائه نتایج تحقیقات همکاران چشم پزشکی است.

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی با بیان اینکه امسال به سه تحقیق برتر نیز جوایزی اهدا خواهد شد،‌ گفت:‌همچنین برای اولین بار دانشمندان جوان را برای شرکت در همایش و یک جلسه دو ساعته تحت عنوان ایروی جوان تشویق می‌کنیم.

پاکدل بیان داشت: همچنین جلسات چندتخصصی در این کنگره خواهیم داشت و دانشمندان حوزه‌های مختلف علاوه بر سخنرانی با یکدیگر بحث و گفتگو می‌کنند، همچنین ایجاد همکاری و درک بیشتر از مفاهیم هر رشته که در پیشرفت دانش آن مؤثر باشد، نیز از جنبه‌های دیگر برگزاری جلسات چندتخصصی است.

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: دو سمپوزیوم کوچک نیز در  حوزه قرنیه و شبکیه خواهیم داشت و خبرهای جدید در این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد.

پاکدل گفت: بازسازی قرنیه در ایران و جهان یکی از مشکلات حوزه چشم‌پزشکی است که دانشمندان در حال کار کردن جهت رسیدن به موفقیت در این حوزه هستند و یک سمپوزیوم به این موضوع اختصاص دارد. همچنین ارزیابی و درمان بیماری‌های ارثی شبکیه که شناسایی آن سخت و درمان خاصی تا کنون  نداشته است نیز در قالب یکی دیگر از سمپوزیوم‌های کوچک مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت:‌ خوشبختانه طی چند سال اخیر برخی از این بیماران با ژن‌درمانی درمان شده‌اند و امیدواریم ایران نیز بزودی به این موفقیت دست یابد و این در حالی بوده که آمار مبتلایان به بیماری‌های ارثی شبکیه کم نیست و تعداد آنها حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: این افراد پس از تولد به مرور بینایی‌ خودشان کم شده و نابینا می‌شوند که مشاوره قبل از ازدواج در شناسایی به موقع و پیشگیری از این بیماری مؤثر است.

پاکدل گفت: در ایران مبتلایان به این بیماری در شهرهای مختلف بوده و اصولا در مناطق که ازدواج فامیلی بیشـتر است و این ژن در آنها وجود دارد، مبتلایان نیز آمار بیشتری دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *