افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دستاورد جدید دیگر برای درمان ویروس HIV در بدن

  • محققان انگلیسی دریافتند اضافه کردن مولکولی به نام بازدارنده HDAC به سلول‌های ماکروفاژ از غیرفعال شدن SAMHD1 جلوگیری می‌کند که در نتیجه مانع از بازتولید ویروس HIV می‌شود.

 

ماکروفاژها یاخته‌هایی با قدرت بیگانه خواری هستند و سلول‌های مهمی در سیستم ایمنی به حساب می‌آیند که به از بین بردن آلودگی و عفونت کمک می‌کنند.

محققان انگلیسی اگرچه معتقدند که یافته‌های بدست آمده جدید است و برای درک بهتر باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما با این حال اظهار داشتند: جلوگیری از تولید مجدد ویروس HIV در داخل سلول‌های سیستم ایمنی می‌تواند ما را در بدست آوردن روشی برای مقابله با ویروس HIV کمک کند.

در این بررسی محققان کالج سلطنتی لندن توضیح دادند چگونه می‌توانند قدرت دفاعی طبیعی ماکروفاژها را در برابر ویروس‌هایی همچون HIV حفظ کنند.

طبق مطالعات ویروس HIV به طور طبیعی قادر نیست به دلیل پروتئینی به نام SAMHD1 داخل ماکروفاژها بازتولید داشته باشد. اما لحظاتی این فرصت پیش می‌آید که ماکروفاژها به دلایلی که هنوز مشخص نیست به طور موقت این پروتئین را غیرفعال می‌کنند و بنابراین شرایط برای بازتولید ویروس HIV داخل سلول‌ها فراهم می‌شود.

محققان انگلیسی دریافتند اضافه کردن مولکولی به نام بازدارنده HDAC به سلول‌های ماکروفاژ از غیرفعال شدن SAMHD1 جلوگیری می‌کند که در نتیجه مانع از بازتولید ویروس HIV می‌شود.

این یافته‌ حائز اهمیت است زیرا ویروس HIV از ماکروفاژها به عنوان منبع ذخیره استفاده می‌کنند. ویروس داخل ماکروفاژ پنهان شده تا از خود در برابر روش‌های درمانی دفاع کند. پیدا کردن روشی برای از بین بردن این رفتار به پزشکان اجازه می‌دهد تا ویروس را از بدن خارج کنند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *