افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در چه ساعتی شام بخوریم که چاق نشویم؟

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • گفته می‌شود در حالی‌که بدن غذایی مانند چربی را به طور کامل در ساعات حوالی شش یا بعد از آن در بدن ذخیره نمی‌کند، بنابراین باید گفت خوردن در شب منجر به اضافه‌وزن می‌شود.

احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند بعد از ۶ عصر دیگر غذا نخورید. اما فکر می‌کنید حقیقت نهفته پشت این جمله چیست؟
گفته می‌شود در حالی‌که بدن غذایی مانند چربی را به طور کامل در ساعات حوالی شش یا بعد از آن در بدن ذخیره نمی‌کند، بنابراین باید گفت خوردن در شب منجر به اضافه‌وزن می‌شود. از طرفی کم کردن عادات خوردن در نیمه‌شب هم می‌تواند سبب کاهش وزن شود. علت این مسئله آن است که هیچ‌کس نیمه‌شب به قصد خوردن کلم به یخچال دستبرد نمی‌زند. اغلب افراد در این ساعات، چیپس، شیرینی و یا غذاهایی با کالری بالا می‌خورند.
نیمه‌شب گرسنه می‌شوید؟ پس این کار را انجام دهید
با ولع خوردن غذا یا هله‌هوله در نیمه‌شب در کل کاری بدون دقت و آگاهی است. خوردن بدون آگاهی همواره با پُرخوری و افزایش وزن همراه است. اما اگر واقعا نیمه‌شب گرسنه هستید از خوردن نترسید. هرگز نباید خوردن را بی‌خیال شوید تنها به این دلیل که وقتش نیست. این فلسفه برای کاهش وزن اصلا جواب نمی‌دهد و سبب ایجاد پیوندی ناسالم با غذا خواهد شد.
در عوض سعی کنید به دنبال غذاهایی مانند سبزیجات، غلات کامل یا پروتئین کم‌چرب باشید و حجم غذایی هم که می‌خورید کم باشد. به خاطر داشته باشید که اگر گرسنگی نیمه‌شب‌تان به وفور رخ می‌دهد، پس به احتمال زیاد در نخستین وعده غذایی روز، به اندازه غذا نمی‌خورید. به‌جای فکر کردن درباره غذا نخوردن در نیمه‌شب، سعی کنید بر سوخت‌رسانی درست بدن در طول روز بیاندیشید. بدن شما به طور دقیق نمی‌داند که الان چه ساعتی است، اما این نکته را می‌داند که سوختش کم شده است.
پیشنهاد ما این است که روز خود را با صبحانه‌ای حاوی ۲۰ گرم پروتئین آغاز کنید. سعی کنید هر سه یا چهار ساعت یک‌بار غذای دیگری هم بخورید که سرشار از پروتئین باشد. اگر سعی کنید در سرتاسر روز به اندازه ‌کافی سوخت بدن را تأمین کنید، مسلما نیمه‌شب گرسنه نخواهید شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *