جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



در چهل سالگی این رفتارها و عادت ها را ترک کنید

در چهل سالگی این رفتارها و عادت ها را ترک کنید

  • دریافت نکردن ویتامین‌های مورد نیاز کاهش سطح استروژن در دوره یائسگی به تضعیف سریع تراکم استخوانی منجر می‌شود. این درحالی است که حفظ تراکم استخوانی در دوره یائسگی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان ضرورت دارد.

 

بنابراین، اشتباهات رایج و عادت‌های بدی که در دهه‌های قبلی زندگی بی‌اهمیت تلقی می‌شدند، باید همراه با ورود به دهه ۴۰ سالگی کنار گذاشته شوند.

۱. نادیده گرفتن ورزش‌های قدرتی دلایل زیادی برای جدی گرفتن ورزش‌های قلبی-عروقی (cardio) وجود دارند: سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و کاهش خطر مواجهه با سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی. با این‌حال، همه افراد با ورود به دهه ۴۰ سالگی باید تمرین با وزنه‌های ورزشی را به برنامه خودشان اضافه کنند. توجه داشته باشید که ضعیف شدن توده‌های عضلانی بدن در اواخر دهه ۳۰ سالگی شروع می‌شود و این فرآیند در دهه ۴۰ سالگی سرعت بیشتری به خودش می‌گیرد. بنابراین، نادیده گرفتن ورزش‌های قدرتی با تضعیف سریع‌تر توده‌های عضلانی بدن همراه می‌شود و در ادامه متابولیسم بدن را ضعیف می‌کند.

۲. مقابله نکردن با هوس استفاده از خوراکی‌های قندی در دهه ۴۰ سالگی، زیاده‌روی در مصرف قند می‌تواند توانایی بدن برای پردازش این ماده غذایی را مختل کند و درنهایت مشکل مقاومت به انسولین و بعد هم ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را به‌وجود بیاورد. با توجه به این‌که ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در میان افراد بالای ۴۰ سال شیوع بیشتری دارد، کنترل هوس استفاده از خوراکی‌های قندی در این سن ضرورت پیدا می‌کند. انجمن قلب آمریکا به همه افراد توصیه می‌کند که مصرف قند را به کمتر از ۲۵ گرم در روز برسانند.

۳. نادیده گرفتن ماموگرافی در دهه ۳۰ سالگی، شانس ابتلا به سرطان پستان ۱ به ۲۲۸ است. با این‌حال، این نسبت در دهه ۴۰ سالگی به ۱ در مقابل ۶۹ می‌رسد. بنابراین، جدی گرفتن ماموگرافی همراه با ورود به دهه ۴۰ سالگی برای همه زنان ضروری است. ماموگرافی باید یک یا دو بار در سال انجام شود و دفعات این کار هم می‌تواند با توجه به عوامل خطر مربوط به هر شخص افزایش پیدا کند

۴. بی‌تفاوتی نسبت به خلق‌وخوی نامطلوب افسردگی در میان زنان شایع‌تر از مردان است و میزان ابتلا به آن هم بعد از ۴۰ سالگی بیشتر می‌شود. با این‌حال، گزارش CDC نشان می‌دهد که فقط ۳۵ درصد از افراد مبتلا به افسردگی بعد از مواجهه با علائم این بیماری برای درمان آن اقدام می‌کنند. پس اگر با مشکلاتی مانند غم شدید، تحریک‌پذیری عصبی، ‌احساس گناه یا بی‌علاقگی نسبت به علاقه‌مندی‌های همیشگی خودتان مواجه شدید و این علائم برای بیش از ۲ هفته باقی ماندند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

۵. اولویت دادن به اطرافیان زندگی کاری یا خانوادگی در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ سالگی معمولا با اولویت دادن به اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان دیگر همراه است. با این‌حال، ورود به دهه ۴۰ سالگی به شما می‌گوید که باید سلامتی خودتان را در اولویت قرار بدهید و این مساله را جدی بگیرید. بنابراین، سبک زندگی شما در این دوره باید با اولویت‌دهی به شخص خودتان شکل بگیرد. برنامه‌ریزی برای معاینات پزشکی سالیانه، ورزش کردن و آزمایش‌های خون منظم، فقط بخشی از روند اولویت‌دهی به خودتان است.

۶. دریافت نکردن ویتامین‌های مورد نیاز کاهش سطح استروژن در دوره یائسگی به تضعیف سریع تراکم استخوانی منجر می‌شود. این درحالی است که حفظ تراکم استخوانی در دوره یائسگی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان ضرورت دارد. بنابراین، همه زنان با ورود به دهه ۴۰ سالگی باید کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن‌شان را به‌خوبی تامین کنند تا سلامت استخوانی‌شان دچار مشکل نشود.ورود به دهه ۴۰ سالگی، بدن شما را در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به دهه‌های ۲۰ و ۳۰ سالگی قرار می‌دهد. در این دهه سنی، متابولیسم بدن رو به ضعف می‌رود،‌ عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در شرایط نامساعد قرار می‌گیرند و درنتیجه نادیده گرفتن بدن و مشکلات آن می‌تواند سلامتی شما را با خطر مواجه کند. بنابراین، اشتباهات رایج و عادت‌های بدی که در دهه‌های قبلی زندگی بی‌اهمیت تلقی می‌شدند، باید همراه با ورود به دهه ۴۰ سالگی کنار گذاشته شوند.

۱. نادیده گرفتن ورزش‌های قدرتی دلایل زیادی برای جدی گرفتن ورزش‌های قلبی-عروقی (cardio) وجود دارند: سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و کاهش خطر مواجهه با سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی. با این‌حال، همه افراد با ورود به دهه ۴۰ سالگی باید تمرین با وزنه‌های ورزشی را به برنامه خودشان اضافه کنند. توجه داشته باشید که ضعیف شدن توده‌های عضلانی بدن در اواخر دهه ۳۰ سالگی شروع می‌شود و این فرآیند در دهه ۴۰ سالگی سرعت بیشتری به خودش می‌گیرد. بنابراین، نادیده گرفتن ورزش‌های قدرتی با تضعیف سریع‌تر توده‌های عضلانی بدن همراه می‌شود و در ادامه متابولیسم بدن را ضعیف می‌کند.

۲. مقابله نکردن با هوس استفاده از خوراکی‌های قندی در دهه ۴۰ سالگی، زیاده‌روی در مصرف قند می‌تواند توانایی بدن برای پردازش این ماده غذایی را مختل کند و درنهایت مشکل مقاومت به انسولین و بعد هم ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را به‌وجود بیاورد. با توجه به این‌که ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در میان افراد بالای ۴۰ سال شیوع بیشتری دارد، کنترل هوس استفاده از خوراکی‌های قندی در این سن ضرورت پیدا می‌کند. انجمن قلب آمریکا به همه افراد توصیه می‌کند که مصرف قند را به کمتر از ۲۵ گرم در روز برسانند.

۳. نادیده گرفتن ماموگرافی در دهه ۳۰ سالگی، شانس ابتلا به سرطان پستان ۱ به ۲۲۸ است. با این‌حال، این نسبت در دهه ۴۰ سالگی به ۱ در مقابل ۶۹ می‌رسد. بنابراین، جدی گرفتن ماموگرافی همراه با ورود به دهه ۴۰ سالگی برای همه زنان ضروری است. ماموگرافی باید یک یا دو بار در سال انجام شود و دفعات این کار هم می‌تواند با توجه به عوامل خطر مربوط به هر شخص افزایش پیدا کند

۴. بی‌تفاوتی نسبت به خلق‌وخوی نامطلوب افسردگی در میان زنان شایع‌تر از مردان است و میزان ابتلا به آن هم بعد از ۴۰ سالگی بیشتر می‌شود. با این‌حال، گزارش CDC نشان می‌دهد که فقط ۳۵ درصد از افراد مبتلا به افسردگی بعد از مواجهه با علائم این بیماری برای درمان آن اقدام می‌کنند. پس اگر با مشکلاتی مانند غم شدید، تحریک‌پذیری عصبی، ‌احساس گناه یا بی‌علاقگی نسبت به علاقه‌مندی‌های همیشگی خودتان مواجه شدید و این علائم برای بیش از ۲ هفته باقی ماندند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

۵. اولویت دادن به اطرافیان زندگی کاری یا خانوادگی در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ سالگی معمولا با اولویت دادن به اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان دیگر همراه است. با این‌حال، ورود به دهه ۴۰ سالگی به شما می‌گوید که باید سلامتی خودتان را در اولویت قرار بدهید و این مساله را جدی بگیرید. بنابراین، سبک زندگی شما در این دوره باید با اولویت‌دهی به شخص خودتان شکل بگیرد. برنامه‌ریزی برای معاینات پزشکی سالیانه، ورزش کردن و آزمایش‌های خون منظم، فقط بخشی از روند اولویت‌دهی به خودتان است.

۶. دریافت نکردن ویتامین‌های مورد نیاز کاهش سطح استروژن در دوره یائسگی به تضعیف سریع تراکم استخوانی منجر می‌شود. این درحالی است که حفظ تراکم استخوانی در دوره یائسگی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان ضرورت دارد. بنابراین، همه زنان با ورود به دهه ۴۰ سالگی باید کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن‌شان را به‌خوبی تامین کنند تا سلامت استخوانی‌شان دچار مشکل نشود.

 

منبع : الو دکتر

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید