افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در نوجوانان مبتلا به آکنه امکان خودکشی وجود دارد

 

  • صورت‌های پر از جوش‌های قرمز و لکه‌ها تیره زیبایی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث نارضایتی و احساس افسردگی می‌شود. اما استفاده از روش‌های درمانی مانند آکوتان باعث از بین رفتن این جوش‌ها و صاف و شفاف شدن پوست می‌شود که این مسئله به بهبود روحیه فرد بیمار کمک می‌کند.

 

 

نوجوانان مبتلا به آکنه، به خصوص مردان، با توجه به تحقیقات جدید بیشتر احتمال دارد به دلیل  مشکلات روانی افکار خودکشی دارند.فکر کردن در مورد خودکشی در پسران با آکنه شدید در مقایسه با همسالان خود زیاد است  و در میان دختران با آکنه شدید دو برابر معمول بوده است.نوجوانان مبتلا به آکنه نیز تا میزان بالاتری از مشکلات روانی، بیشتر در مدرسه مشکل داشته اند

نوجوانان و جوانانی که دچار آکنه شدید هستند با احتمال بیش‌تری به فکر خودکشی می‌افتند.
قبلا محققان اعتقاد داشتند مصرف برخی داروها که برای درمان آکنه استفاده می‌شود باعث بروز احساس ناامیدی و افسردگی در نوجوانان می‌شود. اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد این موضوع درست نیست و بروز افسردگی در نوجوانان به دلیل بد شکل شدن صورت و ظاهر آن‌هاست.
دکتر جان آندرس هالورسن از دانشگاه اسلو و همکارانش تحقیقی را روی ۳ هزار ۷۷۵ نوجوان بین ۱۸ تا ۱۹ سال انجام دادند. این مطالعات نشان داد نوجوانانی که دچار آکنه شدید هستند با احتمال بیش‌تری نسبت به دیگر نوجوانان ممکن است به فکر خودکشی بیفتند. تقریبا پسران دچار آکنه شدید تا ۳ برابر و دختران تا ۲ برابر بیش‌ از دیگران ممکن است به فکر خودکشی بیفتند.

مشکلات اجتماعی نیز در بین افرادی که به اکنه شدید دچار هستند بیش‌تر است. دکتر هالورسن در این باره گفت: این تحقیقات شاید بتواند تغییراتی در شیوه درمان آکنه ایجاد کند و پزشکان را به انتخاب روش‌های بهتر درمانی تشویق کند.
فکر کردن در مورد خودکشی یک نشانه و علامت از مشکلات احساسی و روانی است. اما الزاما اشخاصی که به فکر خودکشی می‌افتند واقعا آن را عملی نمی‌کنند.
از سوی دیگر تحقیقات نشان داده است برخی از داروهای درمان جون نه تنها باعث افسردگی نمی‌شوند، بلکه علائم آن را کاهش می‌دهند. برای مثال داروی آکوتان که برای درمان جوش‌های صورت استفاده می‌شود می‌تواند به کمتر شدن میزان افسردگی یک فرد کمک کند.

صورت‌های پر از جوش‌های قرمز و لکه‌ها تیره زیبایی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث نارضایتی و احساس افسردگی می‌شود. اما استفاده از روش‌های درمانی مانند آکوتان باعث از بین رفتن این جوش‌ها و صاف و شفاف شدن پوست می‌شود که این مسئله به بهبود روحیه فرد بیمار کمک می‌کند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *