افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در مغز چه اتفاقی می افتد هنگام خودکشی

در مغز چه اتفاقی می افتد هنگام خودکشی

در مغز چه اتفاقی می افتد هنگام خودکشی
در مغز چه اتفاقی می افتد هنگام خودکشی

 

محققان به بیان تحقیقاتی درباره خودکشی و این که چه عواملی باعث بروز خودکشی

 

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد التهاباتی که در بدن بوجود می آید می تواند در مغز هم رخ دهد و باعث افسردگی و خودکشی شود.

علت خودکشی ؛ با فکر به خودکشی ، در مغز چه اتفاقی می افتد؟

دانشمندان متوجه شده‌اند هنگام افسردگی شدید سطح پروتئینی به نام ترنسلوکاتور Translocator در مغز زیاد می شود. این پروتئین نقش مهمی در واکنش های سیستم عصبی و مرگ سلول های مغز به عهده دارد.

در مغز با زیاد شدن پروتئین ترنسلوکاتور میکروگلیاها microglias یا سلول های ایمنیمغز دستخوش تغییر می شوند. فعال شدن میکروگلیا یعنی مغز دچار التهاب شده است.

دانشمندان این تغییرات مغز را با بررسی بیماران افسرده‌ای که از داروی ضد افسردگی استفاده نمی کردند مورد بررسی قرار دادند.

با اسکن مغز این بیماران مشخص شد افراد افسرده ای که افکار خودکشی داشتند سطح پروتئین ترنسلوکاتور در مغز زیاد شده باعث التهاب مغز می شود. نکته قابل توجهی دیگری که اسکن های مغزی نشان داد این بود که فقط هنگام فکر به خودکشی و نه صرفا افسردگی مغز التهاب پیدا می کرد. مطالعات قبلی فقط محدود بود به بررسی مغز بعد از مرگ که با کالبدشناسی انجام می شد. ولی اکنون اسکن‌ها بر روی افراد در حال فکر کردن و بررسی تغییرات مغز بر اثر احساسات و افکار به طور مستقیم و زنده بررسی می‌شد.

یافته مهم دیگری که در مطالعات جدید به دست آمده، التهابات بیشتر در بخش کمربند قدامی کورتکس داخلی دیده می شود که با فرآیندهای شناختی و احساسی ارتباط دارد. در دو بخش دیگر کورتکس التهابات کوچکی دیده می شد. بخش اینسولار Insular کورتکس که  تنظیم احساسات و بخش کورتکس پیشانی که عملکردهای شناختی مربوط به رفتارها را بعهده دارد.

با توجه به ارتباط بین وجود التهاب در بخش های مربوط به احساسات در مغز و افسردگی و فکر به خودکشی هم اکنون راه حل های تازه‌ای در مورد انتخاب بهترین روش های درمان پیش روی محققان و متخصصان قرار گرفته است.

ولی آن چه بیشتر بیماران افسرده هم تاثیر مثبت آن را تجربه کرده‌اند استفاده از غذاها یا مکمل های حاوی امگا ۳ است که ثابت شده التهابات را کاهش می دهد و وضعیت روحی بیماران افسرده را بهتر می کند. خوب است این دسته از افراد با مراجعه به پزشک و درمان تخصصی رژیم غذایی حاوی مواد غذایی سرشار از امگا ۳ را هم رعایت کنند.

 

مطلب مرتبط

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *