افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان یبوست در ماه رمضان با خاکشیر و نبات

1435956067-288939-1

  • متخصص طب سنتی نیز ادامه داد: افطار را با نوشیدنی‌های گرم شیرین آغاز کرد. شیر گرم با عسل, شیر گرم با شیره انگور, چای با شیره انگور, استفاده از شکر در نوشیدنی‌های گرم کمک می‌کند که انرژی از دست رفته زودتر برگردد و در عین حال رطوبت از دست رفته هم زودتر جبران شود.

یک متخصص طب سنتی گفت: برای کسانی که یبوست دارند, افطاریشان را بهتر است با خاک شیر و آب داغ و کمی نبات شروع کنند.

لیلا شیربیگی در برنامه سرتان سلامت که ویژه ماه رمضان است درباره رفع یبوست در روزه داری, اظهار داشت: برای کسانی که یبوست دارند, افطاریشان را بهتر است با خاک شیر و آب داغ و کمی نبات شروع کنند.

به گفته وی یک قاشق چای‌خوری خاک شیر در یک فنجان آب داغ و کمی هم پودر نبات با هم مخلوط کنند و افطار را با این نوشیدنی گرم باز کنند و بعد ۱۵ دقیقه تحمل کنند تا خاک شیر و آب داغ جذب بدن شود, آن زمان شروع به خوردن افطار کنند.

همچنین میثم شیرزاد – متخصص طب سنتی نیز ادامه داد: افطار را با نوشیدنی‌های گرم شیرین آغاز کرد. شیر گرم با عسل, شیر گرم با شیره انگور, چای با شیره انگور, استفاده از شکر در نوشیدنی‌های گرم کمک می‌کند که انرژی از دست رفته زودتر برگردد و در عین حال رطوبت از دست رفته هم زودتر جبران شود.

همچنین سید سعید اسماعیلی – متخصص طب سنتی نیز اضافه کرد: برای افطار بهتر است که ما غذاهایی مصرف کنیم که با معده‌ای که حدوداً ۱۷ ساعت خالی بوده سازگار باشد بنابراین استفاده از غذاهایی که بسیار سنگین و دیرهضم هستند برای وعده افطار قاعدتاً خوراکی‌های مناسبی به نظر نمی‌رسند.

به گفته وی استفاده از آب سرد موقعی که افراد ساعت‌ها تشنه بودند و کبد و معده حرارت زیادی دارد, باعث می‌شود به سرعت این آب سرد جذب کبد شود و به کبد ما آسیب برساند. توصیه می‌کنیم افطار را با کمی آب ولرم باز و روزه را با آن باز کنند.

مهدیس مجتبایی – متخصص طب سنتی نیز خاطرنشان کرد: یادتان باشد در زمان افطار تا سحر از چای پُررنگ قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی‌تان را چندین برابر افزایش می‌دهد. اگر خیلی به خوردن چای عادت دارید بهتر است از چای کم رنگ و ترجیحاً از چای‌های ایرانی اصیل بدون عطر و بدون اسانس استفاده شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *