افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان گیاهی ویژه آفت دهان

treatment-of-ras-with-traditional-medicine

به زخم های دهانی آفت می گویند ، این زخم ها خیلی افراد را اذیت می کند و اثرات زیادی روی سیستم ایمنی بدن دارد در این مطلب به بررسی درمان گیاهی ویژه آفت دهان می پردازیم .

درمان خانگی آفت دهان با بابونه
آفت‌های دهانی، زخم‌های مرموزی هستند که هر کسی در طول زندگی‌اش آنها را تجربه می‌کند. این زخم‌ها مرموزند، چون دلیل پیدایش آنها هنوز مشخص نیست. البته گاز گرفتن گونه‌ها یا بافت داخلی دهان، استفاده از سیم‌های ارتودنسی، استرس، عوامل ژنتیکی و عملکرد نامناسب سیستم ایمنی نیز در این امر دخیل هستند.
آفت‌های دهانی در ابتدا نقاط قرمز رنگی هستند که بر روی بافت داخلی دهان شکل می‌گیرند. این نقاط به تدریج ملتهب شده و به یک نقطه سفید رنگ مایل به زرد تبدیل می‌شوند. اما چگونه می‌توان از شر آفت‌های دهانی خلاص شد؟ با وجود محصولات طبیعی متنوعی که در دسترس هستند، یافتن یک راه مناسب برای درمان آفت‌های دهانی چندان دشوار نخواهد بود.
اسپری‌های بی‌حس کننده
نعناع و اکالیپتوس خواص ضد التهابی دارند؛ از این دو، به عنوان عوامل ضد میکروبی برای کاهش عفونت و انقباض بافت‌ در اطراف زخم استفاده می‌شود. اسپری‌های حاوی نعناع و اکالیپتوس باعث تسکین درد و ناراحتی ناشی از آفت‌های دهانی می‌شوند. خواص خنک کنندگی این دو نقش قابل توجهی در بی‌حس کردن ریشه‌های عصبی ملتهب دارد.
بابونه
از خواص گیاهی بابونه برای خوابیدن، آرامش گرفتن و هضم بهتر غذا استفاده می‌شود. بابونه به شل شدن اسپاسم عضلانی در دستگاه گوارش کمک می‌کند. بابونه آلمانی حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام بیسابلول یا لوُمنول است که خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد. این دو خاصیت، نقش قابل توجهی در کاهش درد و ناراحتی ناشی از آفت‌های دهانی داشته و موجب تسریع روند بهبود شما خواهند شد.
پزشکین : درمان گیاهی ویژه آفت دهان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *