افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان کم خونی دوران بارداری با این تغذیه

download (4)

کم خونی در خانم ها بیش از مردان می باشد ، و در دوران بارداری این کم خونی هم برای مادر و هم رشد جنین خطرناک است در این جا شما را با درمان کم خونی دوران بارداری با این تغذیه آشنا می کنیم .

سید جواد علوی درباره راه‌های رفع کم‌خونی در بارداری اظهار داشت: کم خونی در بارداری به رشد جنین اثر می‌گذارد و موجب بروز بی‌حالی و ضعف در زنان باردار می‌شود.

به گفته وی، زنان باردار بهتر است که یک کیلو استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و چربی با پیاز زیاد بگذارند حداقل ۱۴ تا ۱۵ ساعت به خوبی بپزد تا استخوان‌ها نرم شود و کمی ادویه زرد چوبه و نمک اضافه کنند. پس از پختن استخوان‌ها از صافی عبور داده و عصاره استخوان‌های راسته گوسفندی را در تمام غذاهایی که زن باردار می‌خورد به اندازه یک استکان اضافه کنند و یا می‌توانند روزی ۲ تا سه استکان از آن را خالی با مدت زمانی از مصرف غذا استفاده کنند.

علوی عنوان کرد: مصرف غذاهای خون‌ساز مانند سیب, به, مویز, شیره انگور, بادام, انجیر, توت و … برای زن باردار ضروری است، البته باید بدانند که هر کدام از این مواد خون‌ساز را جداگانه مصرف کنند تا در معده به خوبی هضم شود.

وی بیان کرد: همچنین زنان باردار بهتر است برای افزایش خون‌سازی در بدن و بهبود رشد جنین روزی یک مرتبه شیره انگور با کمی نان سنگک یا شربت سرکه شیره انگور مصرف کنند.

این کارشناس طب سنتی گفت: اضافه کرد سبوس برنج به غذاها خود از راه‌های افزایش خون‌سازی در بدن است.

علوی درباره تهیه شکلات خانگی برای رفع کم‌خونی خاطرنشان کرد: آب سیب، آب انگور یا آناناس یا از هر کدام به طور مساوی در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و شکر سرخ یا عسل اضافه کنند و بر شعله ملایم قرار داده تا آنقدر بجوشد تا سفت شود, پس از سرد شدن آن را با دست به صورت گرد در آورده و روزی ۳ مرتبه در دهان گذاشته و آرام آرام مکیده شود.

 

پزشکین : درمان کم خونی دوران بارداری با این تغذیه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *