افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان کردن کور رنگی

درمان کوررنگی

کوررنگی مادرزادی درمانی ندارد.

اما برخی از انواع غیرمادرزادی کوررنگی را بسته به دلیل بروز آنها می توان درمان کرد. برای مثال، در صورتی که آب مروارید دلیل بروز کوررنگی باشد، جراحی آب مروارید می تواند توانایی فرد در دیدن و تشخیص رنگ ها را به او بازگرداند.

u

یکی از راه های برطرف کردن مشکل کوررنگی استفاده از لنزهای رنگی است. این لنزها می توانند در تشخیص تفاوت میان رنگ ها به فرد کمک نمایند. اما این گونه رنگ ها نمی توانند دید طبیعی به فرد ببخشند و حتی ممکن است اشیا را تغییر دهند.

استفاده از عینک هایی که مانع تشعشع و درخشندگی می شوند. افراد مبتلا به کوررنگی معمولاً زمانی که درخشندگی اشیا کمتر باشد بهتر می توانند تفاوت میان رنگ ها را تشخیص دهند.

آموختن این که بجای تمرکز بر رنگ ها، به نکاتی مانند میزان روشنایی و یا محل شیئ توجه شود. برای مثال افراد مبتلا به کوررنگی می توانند به جای اینکه به رنگ چراغ راهنمایی توجه کنند، بر ترتیب قرار داشتن آنها تمرکز نمایند.

چطور می توان به کودک مبتلا به کوررنگی کمک کرد؟

کوررنکی می تواند یادگیری و خواندن را برای کودکان دشوار سازد که این به نوبه خود به عملکرد ضعیف آنها در مدرسه و همینطور داشتن اعتماد به نفس و انگیزه پایین انها منجر می شود.

در صورتی که فرزند شما به کوررنگی مبتلاست می توانید به طرق زیر او را یاری کنید:

  1. در گام اول باید فرزندتان را از لحاظ نوع مشکل کوررنگی تحت معاینه و بررسی قرار دهید. هر چقدر مشکل او زودتر تشخیص داده شود زودتر می توانید به او کمک کنید.
  2. در مورد مشکل فرزندتان با معلم و سایر کادر مدرسه صحبت کنید. جایی برای نشستن او سر کلاس به معلم پیشنهاد کنید که درخشندگی کمتری وجود داشته باشد و یا حتی رنگ گچی را به معلم پیشنهاد کنید که فرزندتان قادر به تشخیصش باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *