افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان کاهش میل جنسی را در مردان با نور درمان

hhw424

  • محققان برای اثبات یافته‌هایشان، ۳۸ مرد را انتخاب کردند که دچار اختلال کم‌میلی جنسی (HSDD) و یا اختلال برانگیختگی جنسی بودند: از ویژگی‌های بارز هر دو اختلال، تمایل و علاقه کم به رابطه جنسی بود.

نتایج یک تحقیق کوچک، خبرهای مثبتی را برای مردانی به همراه داشته که میل جنسی کمی دارند؛‌ در واقع در این تحقیق مشخص شده که نوردرمانی، تماس با نور مصنوعی درخشان که برای درمان اختلالات عاطفی فصلی به کار می‌رود، می‌تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد.
آمار نشان می‌دهد که بیش از یک‌چهارمِ مردان دچار مشکل کمبود میل جنسی و عدم تمایل و علاقه به برقراری رابطه جنسی هستند. تشویش، استرس، افسردگی و سایر عوامل فیزیولوژیکی می‌توانند از علل میل جنسی کم در مردان و نیز کاهش ترشح هورمون جنسی مردانه یعنی تستسترون باشند.
در این تحقیق جدید مشخص شده که تماس صبحگاهی با نور شفاف و درخشان به مدت دو هفته می‌تواند میزان تستسترون مردانه را افزایش و رضایت جنسی آنها را زیاد کند. یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «ما می‌دانستیم که عملکرد جنسی در بهار و تابستان افزایش یافته و این فرض را در نظر گرفتیم که این مشکل را می‌توان با تماس با نور درمان کرد. هم‌چنین در تحقیقات قبلی، رابطه‌ای بین تماس با نوردرمانی و افزایش میزان LH یافت شده بود؛ LH نوعی هورمون هیپوفیزی به نام هورمون لوتئین‌ساز است که میزان تستسرون را در مردان افزایش می‌دهد.»
محققان برای اثبات یافته‌هایشان، ۳۸ مرد را انتخاب کردند که دچار اختلال کم‌میلی جنسی (HSDD) و یا اختلال برانگیختگی جنسی بودند: از ویژگی‌های بارز هر دو اختلال، تمایل و علاقه کم به رابطه جنسی بود.
شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند؛ گروه اول حدود ۳۰ دقیقه و به مدت دو هفته در معرض یک جعبه منور قرار گرفتند در شرایطی که گروه دیگر –یعنی گروه تحت کنترل– در معرض جعبه‌ای قرار گرفتند که نور به مراتب کمتری ساطع می‌کرد.
میزان تستسترون مردان و علاقه آنها به رابطه‌ جنسی، قبل و بعد از دو هفته تماس با جعبه منور مورد ارزیابی قرار گرفت. در مقایسه با گروه تحت کنترل، مردانی که در معرض نور فعال قرار گرفتند، افزایش چشمگیری در رضیات جنسی آنها مشاهده شد. پیش از شروع این روش درمانی، امتیاز متوسط رضایت جنسی هر دو گروه بین ۲ تا ۱۰ درجه‌بندی شد، اما بعد از درمان، گروهی که در معرض نور شفاف قرار داشت امتیاز رضایت جنسی‌ای حدود ۶.۳ کسب کرد که در واقع سه برابر امتیاز اولیه‌ بود. از آن سو هم گروه تحت کنترل امتیاز متوسطی حدود ۲.۷ را بعد از دو هفته درمان به دست آورد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *