افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان چين و چروک دور چشم‌ها

در طول هفته‌هاي اخير، عکسي در شبکه‌هاي اجتماعي دست‌ به دست شده که نشان از آسيب شديد پوست دور چشم خانم جواني دارد که به ادعاي خودش،‌ براي رفع چين ‌و چروک دور چشم به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان با ليزر اربيوم قرار گرفته و عمق نفوذ و شدت درجه ليزري که براي درمانش استفاده شده، به حدي زياد بوده که باعث تخريب بافت دور چشمش شده است.

eyebrow-transplantation

ليزر اربيوم چيست؟

ليزر اربيوم، نوعي ليزر قديمي است و در گروه ليزرهاي ابليتيو جاي مي‌گيرد. ليزرهاي ابليتيو، به آن گروه از ليزرهايي گفته مي‌شود که قسمتي از پوست را برمي‌دارند. علاوه بر ليزر اربيوم، ليزر ۲‌CO هم در گروه ابليتيوها قرار دارد.

منظورتان از برداشتن قسمتي از پوست چيست؟

مثلا با کمک اين ليزر مي‌توان برخي از خال‌ها، زگيل‌ها و گروهي از ضايعات پوستي برجسته را برداشت.

کمي هم از عوارض ليزر اربيوم برايمان مي‌گوييد؟

اين ليزر با قدرت نفوذ بالايي که دارد، مي‌تواند باعث آسيب به بافت‌هاي پوستي شود. قرمزي و التهاب ناشي از اربيوم هم زياد است. به ‌همين دليل استفاده از اربيوم، در اصل براي برداشتن توده و ضايعات پوستي است و اين ليزر در درمان چين ‌و چروک کاربردي ندارد.

چرا براي رفع چين و چروک اطراف چشم خانمي که ابتداي مطلب به ايشان اشاره کرديم، از ليزر اربيوم استفاده شده است؟

وقتي که تاکيد مي‌کنيم براي درمان ناراحتي‌هاي پوستي يا درمان‌هاي زيبايي در زمينه پوست به متخصصان پوست مراجعه کنيد، به ‌همين دليل است. يک متخصص پوست مي‌داند که چه وسيله‌اي در چه مواردي کاربرد دارد و چطور بايد آن را به ‌نحوي استفاده کرد که بيمار دچار کمترين عارضه شود. از طرف ديگر، پزشک متخصص با عوارض احتمالي روش‌هاي درماني آشناست و مي‌تواند از ايجاد آنها جلوگيري يا حداقل بهترين و سريع‌ترين راه درماني را براي رفع عوارض احتمالي ايجاد شده، انتخاب کند. اگر براي درمان يا اعمال زيبايي به افراد غيرمتخصص مراجعه مي‌کنيد، بايد انتظار هر نوع عارضه‌اي را داشته باشيد. روش نامناسبي براي درمان چروک‌هاي دور چشم او انتخاب شده که اين روش براي آن مشکل، مناسب و مورد تاييد متخصصان پوست نيست.

بهترين روش درمان چروک دور چشم چيست؟

يک نوع چروک در اطراف چشم بيشتر افراد وجود دارد که به نام «پنجه کلاغي» معروف است. معمولا اين نوع چروک در اثر بستن يا تنگ کردن چشم‌ها هنگام مواجهه با نور، مطالعه يا خنديدن ايجاد مي‌شود. از آنجا که اين چروک‌ها در دوران جواني ايجاد مي‌شوند، خط مشخصي از خود باقي نمي‌گذارند و بيشتر خط‌ها از ميانسالي به بعد تشکيل مي‌شوند و شکل مي‌گيرند. ساده‌ترين و بي‌دردسرترين راه براي رفع اين چروک‌ها، استفاده از بوتاکس است. تزريق بوتاکس مي‌تواند حدود ۹-۶ ماه اين خطوط را صاف‌تر نشان دهد.

نظرتان درباره ليزر ۲‌CO چيست؟

هرچند که ليزر فراکشنال ۲‌CO هم براي درمان چروک‌هاي دور چشم به کار مي‌رود اما اثربخشي آن چندان زياد و به اندازه بوتاکس نيست. ما مي‌توانيم با کمک اين نوع ليزر، کمي به صاف‌تر شدن پوست دور چشم کمک کنيم اما از آنجا که پوست اطراف چشم ما بسيار نازک است (ضخامتي کمتر از ۱/۰ ميلي‌متر دارد)،‌ بايد ليزر فراکشنال ۲‌CO را با دقت بسيار و به ‌صورت تکراري براي کمتر کردن چروک دور چشم به کار برد. از اين رو فقط به تشخيص پزشک متخصص در موارد خاص، مي‌توان از آن استفاده کرد.

راديو فرکوئنسي هم در درمان چروک‌هاي دور چشم کاربرد دارد؟

دستگاه‌هاي RF يا همان راديوفرکوئنسي مي‌توانند تاحدي به جوانسازي پوست اطراف چشم و محکم‌تر شدن پوست کمک کنند اما نمي‌توان چروک‌ها را با اين روش کاملا از بين برد.

کرم دور چشم درمان‌کننده چروک نيست:

کرم‌هاي دور چشم مي‌توانند رطوبت پوست اطراف چشم را افزايش دهند و باعث شوند که چروک ناشي از خشکي پوست، کمتر خود را نشان بدهد اما اين کرم‌ها نقشي در رفع يا درمان چروک اطراف چشم‌ها ندارند.

علت ايجاد چروک‌هاي افقي زير چشم جوان‌ها، درماتيت اتوپيک است. معمولا چنين افرادي از دوران کودکي دچار حساسيت پوستي بوده‌اند و حالا با علائم اين حساسيت به‌ صورت چروک زير چشم مواجه شده‌اند. درمان‌هاي دارويي موضعي با کرم‌هاي تجويزي متخصص پوست مي‌تواند در بهبود التهاب و چروک زير چشم اين افراد مفيد باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *