افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان ورم دست با این راهکارهای طبیعی

download (2)

  • استفاده از ماساژ را برای درمان ورم دست امتحان کنید. با استفاده از یک دست، دست دیکر را با فشار تدریجی و آهسته ماساژ دهید. ماساژ را از نوک انگشتان شروع کنید

 

 

۱

مقداری آب و یخ داخل یک کاسه بریزید. دستهایتان را تا مچ در بازه‌های زمانی ۱۰ دقیقه‌ای یا تا هر زمانی که می‌توانید تحمل کنید داخل کاسه فرو کنید. دست‌هایتان را به مدت ۵ دقیقه از آب بیرون بیاورید و سپس همین کار را تکرار کنید. این کار را به مدت یک ساعت برای نتیجه در درمان ورم دست انجام دهید. دمای سرد یخ باعث انقباض رگ‌ها و در نتیجه بازگشت خون و مایعات داخل دست به دستگاه گردش خون و خروج آنها از دست می‌شود. سپس با خارج کردن دست از داخل آب، خون گرم و اکسیژن‌دار به داخل دست جریان پیدا می‌کند و این روند را تشدید می‌کند. این کار در واقع تحریک مصنوعی گردش خون برای بازگشت به حالت طبیعی است. پس از اینکه کار به پایان رسید دست‌هایتان را با حوله خشک کنید.

۲
روی یک صندلی رو به دیوار بنشینید. دست‌هایتان را بالای سر ببرید، به سمت دیوار خم شوید و کف دست‌ها را بر روی دیوار قرار دهید. تا هر زمانی که راحت هستید در این وضعیت بمانید. تکان دادن آهسته‌ی انگشتان برای کمک گرفتن از جاذبه در تحریک گردش خون نیز می‌تواند در درمان ورم دست مؤثر باشد. قرار دادن دست‌ها در ارتفاع، با یا بدون حرکت معمولاً بعنوان درمان تورم استفاده می‌شود.

۳

رژیمتان را کنترل کنید. وجود نمک زیاد در رژیمتان می‌تواند باعث ایجاد مشکلات شود. همچنین منابع مخفی سدیم مانند غذاهای فراوری شده‌ی بسته‌بندی، گوشت‌های فرآوری شده، و حتی سس‌های کچاپ و دیپ می‌توانند ریشه‌ی مشکل باشند. مصرف این غذاها و نیز کافئین را برای درمان ورم دست هایتان کاهش دهید. بعنوان ادویه از ترکیب‌های گیاهی فصلی استفاده کنید و مصرف روزانه‌ی آب و میوه‌های تازه را افزایش دهید. افراد بسیاری فقط با رعایت این موارد بدون نیاز به مراقبت پزشکی توانسته‌اند تورم دستشان را درمان کنند.

۴

از داروهای بدون نیاز به تجویز مانند ایبوپروفن برای کاهش تورم و درد تا زمان مراجعه به پزشک استفاده کنید.

۵

استفاده از ماساژ را برای درمان ورم دست امتحان کنید. با استفاده از یک دست، دست دیکر را با فشار تدریجی و آهسته ماساژ دهید. ماساژ را از نوک انگشتان شروع کنید و تا نزدیک کف دست ادامه دهید. پس از ماساژ‌ انگشتان، کف دست را نیز ماساژ‌ دهید و در آخر به ماساژ‌ مچ به سمت قلب بپردازید. سپس با دست دیگر این کار را بر روی دست مخالف تکرار کنید.

نکات و هشدارها
این مراحل را یک به یک امتحان کنید تا ببینید کدامیک از آنها یا چه ترکیبی از آن ها برای شما نتیجه‌بخش است.
اگر هریک از این کارها باعث بدتر شدن تورم و درد شما شد احتمالاً ریشه‌ی مشکل شما یک مسئله‌ی پزشکی جدی و یا آسیب داخلی مانند ترک یا پارگی است. سریعاً استفاده از این روش‌ها را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید. اگر دستان تان به محض لمس کردن درد می‌گیرند و نمی‌توانید از آنها استفاده کنید، سعی نکنید خودتان مشکل را حل کنید، شما به مراقبت و تشخیص پزشک متخصص نیاز دارید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *