افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان عفونت گوش با این داروهای خانگی

درمان عفونت گوش با این داروهای خانگی

shutterstock_140898244-646x421

 

یکی از مشکلاتی که در زمینه گوش ممکن است بروز کند عفونت گوش است در این مطلب می خواهیم به آشنایی با درمان عفونت گوش با این داروهای خانگی بپردازیم.

عفونت گوش خصوصاً در بین بچه‌ها بسیار دیده می‌شود. می‌توان گفت شایع‌ترین نوع آن عفونت گوش میانی است. محل این عفونت پشت پرده‌ی گوش است. لوله استاش که از مسیر گوش میانی به پشت گلو می‌رسد، گوش میانی را از مایعی که در آن ساخته می‌شود خالی می‌کند. اگر این لوله مسدود شود، این مایع در گوش میانی جمع شده و باعث عفونت می‌شود. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» در این‌جا به برخی راهکارها برای درمان این مسئله اشاره کرده است.
زنجبیل
زنجبیل دارای خواص دارویی بسیار قوی بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات به کار می‌رود. زنجبیل به خاطر خواص ضدباکتری و ضدالتهابی که دارد باعث تسکین درد و از بین رفتن عفونت می‌شود. موقع عفونت گوش، چند قطره از عصاره آن را درون گوش‌تان بمالید.

دکتر مایکل مورای
درمان عفونت گوش با سیر
سیر در از بین بردن عفونت بسیار مؤثر است؛ دارای خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدانی بوده که به خوب شدن عفونت می‌انجامد. یکی از خواص آن، از بین بردن درد است و از طرفی باعث کاهش تورم می‌شود.
روغن خردل
روغن خردل یکی از قدیمی‌ترین درمان‌ها برای عفونت گوش است. خاصیب ضدالتهاب و ضدباکتری آن به راحتی عفونت‌ها را از بین می‌برد.

کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» نوشته مایکل مورای

سرکه سفید
سرکه‌ سفید دارای خواص ضدمیکروبی بوده که به سرعت عفونت را از بین می‌برد. هم‌چنین به از بین رفتن مومی که در گوش جمع می‌شود نیز کمک می‌کند. مقداری از آن را با آب مخلوط کنید و در سرنگی برای ریختن در گوش بریزید. سپس گوش‌تان را با این محلول شستشو دهید. بعد از یک دقیقه سرتان را به بغل کج کنید تا گوش‌تان از آن محلول خالی شود.

 

پزشکین : درمان عفونت گوش با این داروهای خانگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *