افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان شکم درد با طب سوزنی

یک علامت شایع در کلینیک ها وجود دارد که آن درد در ناحیه اپیگاستر و پایین شکم است.گرم کردن قسمت میانی شکم و برطرف کردن سرما ، تنظیم طحال و معده از درمانهای اصلی این اختلالات است.

علت شناسی و پاتوژنز:

۱- حمله سرما به شکم در طب سوزنی
پرخوری در غذاهای سرد و نپخته باعث اختلال عمل در قسمت میانی شکم گردیده و به همین علت سرما ایجاد انقباض می کند و درد شکم را سبب می شود

۲- کمبود یانگ بدن در طب سوزنی
به طور کلی باعث کمبود یانگ در طحال گردیده و اختلال در ترانسپورتاسیون و ترانسفورماسیون سبب ایجاد انسداد سرما و دامپ گردیده و درد شکم را باعث می شود.

۳- احتباس غذا در طب سوزنی
بر اثر مصرف بیش ازحد غذاهای چرب ، تند و استفاده از الکل فراوان اختلال در عضم به وجود آورده و درد در معده را ایجاد میکند.

xz

تشخیص افتراقی:

۱- تجمع سرمای پاتولوژیک:
علائم اصلی در طب سوزنی عبارت اند از شروع سریع درد شکم ، اندام سرد، عدم تشنگی ، اسهال ، ادرار روشن و فراوان
علائم همراه در طب سوزنی عبارت اند از دردی که با گرم کردن برطرف می شود و سرما باعث تشدید آن می گردد ، اتساع شکم و صدای شکمی
تشخیص نبض و زبان در طب سوزنی:بار چرب و سفید زبان ، نبض عمیق و تنفس آهسته

آنالیز سندروم از نظر طب سوزنی:
سرما باعث انسداد و انقباض می گردد و یانگ چی را مسدود می کند که این خود سبب ساز درد شکم است.اختلال در ترانسپورتاسیون وترانسفورماسیون نیز باعث اتساع شکم، اسهال و صدای شکم می شود.احتباس دامپ(نم) و آب تشنگی را از بین می برد و ادرار را زیاد و روشن می کند.

۲- ضعف در یانگ طحال:
علائم اصلی در طب سوزنی عبارت اند از درد گاه گاهی مه با فشار و گرم کردن از بین می رود و در سرما و گرسنگی تشدید می شود.
علائم همراه عبارت اند از خستگی و تنفر از سرما
تشخیص نبض و زبان از نظر طب سوزنی:بار ظریف و سفید ، نبض عمیق و نخی شکل

sx

آنالیز سندروم از نظر طب سوزنی:
کمبود یانگ ظحال باعث سوء تغذیه شده و این خود دلیلی است برای درد شکم .سرمای داخلی نیز باعث حساسیت به سرما می شود و با قرار گرفتن در معرض سرما درد به وجود می آید و با گرم کردن و فشار ، درد از بین می رود چون طحال چهار اندام را تغذیه می کند ،ضعیف بودن یانگ طحال باعث ضعف اندامها و ضعیف شدن در برابر سرما می شود.

۳- احتباس غذا:
علائم اصلی در طب سوزنی عبارت اند از درد اتساعی که با فشار دادن تشدید می شود ، بی اشتهایی ، بادگلوی بدبو و ریگورجیستاسیون اسیدی
علائم همراه در طب سوزنی عبارت اند از استفراغ ، حرکت رودها که باعث افزایش درد می شود و درد با دفع ، کمتر می شود.تشخیص زبان و نبض در طب سوزنی:بار چرب و سفید یا زرد زبان و نبض لغزنده

آنالیز سندروم در طب سوزنی:
احتباس غذا باعث حرکت نامنظم و انسداد چی می گردد .به علت این مشکل درد با فشار تشدید می شود بعداز دفع کردن چی راحت تر شده و درد بهبود می یابد.

درمان:
درمان اصلی از نظر طب سوزنی عبارت است از گرم کردن قسمت وسطی که سرما را برطرف می کند و باعث آرام کردن طحال و معده می شود.
انتخاب نقطه در طب سوزنی:Rn12 / St36
جهت برطرف کردن سرما Rn8 / Sp4 همراه با موک گذاری برروی Sp4 / Rn8 برای کمبود یانگ طحال Lr13 و Rn6 / B20 اضافه می شود.جهت احتباس غذا St44 / Rn6 / St25اضافه می شود.

دکتر سیامک ترابی نژاد trbtcm.ir

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *