افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان شوره سر در نوزادان

download (5)

  • هر عاملی که باعث خشکی پوست سر شود مثل آفتاب یا کلر موجود در آب استخر یا هوای خشک در فصل زمستان یا حتی داشتن زمینه حساسیت می‌تواند باعث بروز شوره سر در کودکان شود.

این بیماری گاهی تا یک‌سالگی، شوره در سر کودک باقی می‌ماند و زمینه آن هم قرمز و ملتهب است.

پزشکان معمولا برای درمان، شستشوی روزانه و استفاده از نرم‌کننده را تجویز می‌کنند اما بهتر این است که قبل از حمام بردن کودک ابتدا سر او را با روغن زیتون چرب و در حمام موهایش را شانه کنید تا شوره‌ها کنده شوند.

در موارد شدید می‌توان سر نوزاد را با شامپو ضدشوره شست. درماتیت در کودکان علت خاصی ندارد اما رعایت نکردن بهداشت و در کودکان بزرگ‌تر، مصرف مواد غذایی پرکالری و چرب و اضافه وزن به‌ویژه نزدیک سن بلوغ می‌تواند در بروز یا تشدید شوره سر دخیل باشد.

هر عاملی که باعث خشکی پوست سر شود مثل آفتاب یا کلر موجود در آب استخر یا هوای خشک در فصل زمستان یا حتی داشتن زمینه حساسیت می‌تواند باعث بروز شوره سر در کودکان شود. به همین دلیل توصیه می‌شود ضمن دوری از عوامل تشدیدکننده شوره سر، به کودکان کمک کنید تغذیه مناسبی داشته باشند و به کمبود برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های گروه B، A، D و E توجه کنید و میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه آنها بگنجانید.

رعایت بهداشت و شستشوی درست و روزانه سر و شانه زدن مرتب موها هم اهمیت دارد.

در کودکانی که با خاک یا حیوانات بازی می‌کنند، نوعی قارچ که به قارچ کچلی معروف است که می‌تواند علایم مشابه شوره سر ایجاد کند. در این بیماری قارچی که درمان آن متفاوت از درمان شوره سر است، پلاک‌هایی روی سر ایجاد می‌شود که روی آن پوسته‌پوسته است و مو روی آن قطع می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *