افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان سنتی مشکلات روانی بیماران ام اس

IMG12475844

شما هم بیماری ام اس دارید ، می خواهیم در طب سنتی به بررسی بیماری ام اس از لحاظ روانی بپردازیم بخوانید در این مطلب درمان سنتی مشکلات روانی بیماران ام اس همراه ما شوید .

محسن آقایی حکاک با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری «ام اس» جزو بیماری‌های خاص طبقه‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه علت اصلی این بیماری شناخته نشده و تنها درمان‌های کنترل‌کننده انجام می‌شود، هنوز اثبات نشده که طب مکمل بتواند به درمان قطعی «ام اس» کمک کند، اما بسیاری از مشکلات جسمی و روانی این بیماران با درمان‌های سنتی نظیر طب سوزنی و هیپنوتیزم کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی درمان‌های دارویی «ام اس» به صورت رایگان انجام شده، اما متاسفانه هنوز در زمینه روان‌شناسی و توان‌بخشی بیماران «ام اس» حمایت موثری صورت نگرفته است. این بیماران که از داروهای داخلی مصرف می‌کنند، هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نکرده و جزو بیماران خاص در نظر گرفته می‌شوند.

مدیرگروه مغز و اعصاب بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه ارتباط بین بیماری «ام اس» و روماتیسم اثبات شده است، تصریح کرد: افرادی که سابقه بیماری روماتیسم در خود و خانواده دارند، بیشتر در معرض ابتلا به «ام اس» هستند.

باراداری و ازدواج در بیماری «ام اس» منعی ندارد

آقایی با اعلام اینکه ازدواج با مبتلایان «ام اس» یا کسانی ‌که سابقه «ام اس» در خانواده دارند، منعی ندارد، عنوان کرد: ازدواج و باردار شدن تاثیرمعناداری در درازمدت بر بیماری«ام اس» نداشته، اما به دلیل اینکه داروها باید در دوران بارداری قطع شود، احتمال افزایش حملات بعد از زایمان وجود دارد. البته به‌ طور معمول بیماران«ام اس» می‌توانند ازدواج کرده و باردار شوند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که ریسک حملات طی دوران بارداری کاهش یافته و برعکس خطر حملات بعد از زایمان افزایش می‌یابد که به نوعی یکدیگر را خنثی می‌کنند؛ اما نمی‌توان به ‌طور قطعی اعلام کرد که افزایش بارداری موجب کاهش «ام اس» می‌شود.

مدیرگروه مغز و اعصاب بیمارستان رضوی با بیان اینکه طی چند سال گذشته کمپانی‌های داخلی سعی بر تولید داروهای مشابه برندهای خارجی داشته‌اند، اضافه کرد: تحقیقات زیادی بر روی این داروها صورت گرفته که نشان می‌دهد آن‌ها می‌توانند تقریبا مشابه داروهای اصلی موثر باشند.

آقایی با اشاره به اینکه در خصوص بیماری «ام اس» تحقیقاتی در ایران بر روی سلول‌های بنیادی صورت گرفت که نتایج آن چندان موفق نبود، اضافه کرد: انجمن بیماران «ام اس» در مشهد با همکاری خیران فعال بوده که خدمات روان‌شناسی و فیزیوتراپی را با هزینه کم یا رایگان در اختیار این بیماران قرار می‌دهد.

پزشکین : درمان سنتی مشکلات روانی بیماران ام اس

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *