افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان سردرد سینوزیتی

همراه با برودت هوا سردردها بیشتر میشود البته در تابستان نیز سردردهای سینوزیتی با وجود کولر همچنان وجود دارد سردردهای سینوسی همیشه با گرفتگی مخاط بینی و سنگینی سر همراه هستند.

در صورتی که فقط سردرد دارید، به احتمال زیاد این سردرد بر اثر مشکلات سینوسی بوجود نیامده است. در اینجا به بررسی راه هایی می پردازیم که مشخص می کند آیا سردرد سینوسی است یا خیر؟

eeer

علائم سردرد سینوزیتی:

• سردردهای سینوسی همیشه با گرفتگی مخاط بینی و سنگینی سر همراه هستند. در صورتی که فقط سردرد دارید، به احتمال زیاد این سردرد بر اثر مشکلات سینوسی بوجود نیامده است. در اینجا به بررسی راه هایی می پردازیم که مشخص می کند آیا سردرد سینوسی است یا خیر؟
• دردهای سینوسی با تنگی نفس، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی و غلظت و تیره شدن مخاط بینی همراه است.
• در اول صبح این دردها شدید تر است، هنگامی که سر رو به پایین ، خم شده است و حتی در هوای مرطوب، دردناک تر می شود.
• دردهای سینوسی با عفونت مجاری فوقانی تنفسی و عود کردن آلرژی همراه است.
• دردهای سینوسی در محل سینوس یعنی دور چشمها، گونه ها و پیشانی رخ می دهد.
• دردهای سینوسی ممکن است با تب، گلو درد و آبریزش بینی همراه باشد.

پیشگیری و درمان سردردهای ویروسی

برای پاک و تمیز نگه داشتن مجاری تنفسی باید متناوباً دستها و صورت را شست، از واکسنهای ضد آنفولانزا استفاده کرد و مایعات به مقدار زیاد نوشید تا غشای مخاطی را کاملاً مرطوب نگه داشته و مانع ورود باکتری ها گردد.

علائم آلرژی زا نیز به خوبی به کمک اسپریهای بینی، آنتی هیستامین ها و آمپولهای ضد آلرژی قابل کنترل هستند. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد اسپری های تنفسی ( بیش از دو یا سه روز) می توانند باعث آسیب به سینوسها و گرفتگی مجدد آنها شود.

دردهای سینوسی همچنین به کمک داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوبروفن قابل درمان هستند. علاوه بر آن کمپرس آب گرم، سرم شستشوی نمکی و داروهای ضد احتقان بینی می توانند موثر باشند.

البته در صورتی که سابقه بیماری قلبی یا فشار خون دارید، قبل از استفاده از داروهای ضد احتقان و دی کونژستانها مانند phenylephrine یا pseudoephedrine با پزشک خود مشورت کنید.

اگر علائم آلرژی ماندگار (طولانی مدت) دارید یا سرماخوردگی شما بیش از ۵ تا ۷ روز ادامه پیدا کرد، قبل از آنکه دچار سینوزیت شوید، باید به پزشک مراجعه کنید. عفونت های سینوسی معمولاً با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک به کلی از بین می روند . البته گاهی پزشکان برای از بین بردن فشار و گرفتگی مجاری تنفسی و سینوزیتهای مزمن و سردردهای شدید سینوسی ، جراحی را پیشنهاد می دهند.

بهترین روش برای جلوگیری از این دسته سردردها، کنترل علائم آلرژی زا و جلوگیری از انواع عفونت ها میباشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *