افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان زخم های بستر با این گیاهان

درمان زخم های بستر با این گیاهان

درمان زخم های بستر با این گیاهان
درمان زخم های بستر با این گیاهان

 

زخم های بستر و زخم دیابتی از جمله زخم هایی است که نیاز به مراقبت و درمان دارد . طب سنتی در این مطلب راهی گیاهی برای درمان این زخم ها ارائه داده است با ما باشید با درمان زخم های بستر با این گیاهان در ادامه .

 

تاکنون پژوهش های زیادی در مورد ترمیم زخمهای بستر و دیابتی انجام شده ودرنتیجه مواد مختلفی هم به صورت مرهم زخم تهیه و معرفی شده است که اغلب ترکیبات شیمیایی و گیاهی می باشند . درسالیان اخیر عوارض ناشی از استعمال مواد شیمیایی سبب شده که محققین پژوهش های بسیاری در زمینه استفاده ازداروهای سنتی و گیاهی انجام دهند. این تحقیقات در برخی از موارد بازگو کننده این حقیقت بوده که داروهای طبیعی تنها راه درمان به حساب آمده و دراین حال مواد اولیه موجود درآن ها در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار گرفته است .استفاده از طب سنتی درقرن های اخیر در قاره های افریقا و اسیا جهت درمان زخم های جلدی مورد استفاده قرار گرفته است .بیش از ۸۰ درصد از جمعیت انسانی دردنیا علاقه به استفاده از طب سنتی جهت درمان انواع مختلفی از عوارض جلدی دارند.

امروزه گرایش مجددی به مصرف داروهای گیاهی و طبیعی به خاطر کم بودن عوارض سوجانبی و گوناگونی مواد موثر و توصیه سازمان بهداشت جهانی به وجود آمده است . بنابراین با توجه به عدم معرفی یک داروی موثر برای درمان زخم ،مطالعه اثر داروهای طبیعی و گیاهی برای ترمیم زخم ضرورت دارد.
با خبر شدیم که جوان پرتلاشی در یکی از روستاهای محروم هرمزگان دارویی اختراع کرده که در درمان زخمهای مزمن استفاده می شود. بسراغش رفتیم و گفتگویی انجام داده که در زیر می اید. این مخترع جوان بشاگردی اهل روستای گرو از توابع میناب می باشد. با پشتکار و علاقمندی زیادی موفق به اختراع دارویی شده است که برای درمان زخم های مزمن وزخم بستر بکار می رود.
گفتگویی با وی ترتیب داده ایم که با هم می خوانیم :
محمد محمودی متولد ۱۳۶۶  روستای گرو می باشد . وی فوق لیسانس فیزیولوژی جانوری دانشگاه پیام نور واحد بین الملل قشم و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را دارد.

داروی گیاهی گامبرون 
محمد محمودی گفت: داروی گیاهی گامبرون ماده قهوه ای یا سیاه رنگی است که درنتیجه اکسیده شدن هیدروکربورهای نفتی در شکاف ها و شکستهای طبقات زمین و دربعضی غارها که درمجاورت ذخایر نفتی هستند یافت می شود. مومیایی در ۱۰۰درجه سانتی گراد ذوب و وزن مخصوص ۲/۱ است ،در ترکیبش هیدروکربور، اکسیژن ازت و گوگرد وجود دارد.

 

محمودی  درخصوص حمایتهای مادی و معنوی از این طرح به خبرنگار ما گفت:  مسئولان دستگاههای پژوهشی و علمی فقط جهت تسهیل روند کارهای پژوهشی همکاری داشته و سازمان بسیج علمی سپاه امام سجاد هرمزگان هم سرهنگ  آرمندیان هزینه اندکی را جهت انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی  تقبل کردند انتظار این بود که مسئولان حمایتهای خوبی از این طرح بکنند .
مخترع داروی گیاهی گامبرون گفت: بهترین نوع آن سیاه وبراق بوده و محلول آنرا در روغنها و ضماد انرا جهت شکستگی اعضا و دررفتگی مفاصل کوفتگی و پاره شدن عصب وعضله در طب قدیم تجویز می کردند .

 

وی اظهارداشت: این ماده درارتفاعات اطراف شهرستان میناب یافت شده و درطب سنتی منطقه کاربرد دارد با وجودمطالعات اندکی که درخصوص اثرات درمانی این ماده بصورت تجربی وجود دارد ولی این ماده به صورت وسیع توسط افراد محلی برای درمان بیماریهای مختلف از جمله ترمیم انواع مختلف زخم مانند زخم های ناشی از سوختگی مورداستفاده قرار می گیرد و نتایج استفاده از آن نیز تا حدود زیادی رضایت بخش است . در این تحقیق ضمن بررسی اثردرمانی این ماده در بیماران انواع زخم سعی کرده ام تا این ماده در نهایت باتوجه به نوع کاربرد آن پس از اخذ مجوزهای لازم به صورت دارو تجاری سازی شده و دراختیار  بیماران قرارگیرد.
وی در ادامه گفت: جا دارد در این زمینه از زحمات سرکار خانم دکتر سهیلا ابراهیمی تشکر  نمایم همچنین از سرکار خانم دکتر داوودیان و جناب آرمندیان که همکاری لازم را با بنده داشتند سپاسگزاری نمایم.

 

درمان زخم های دیابت و بستر
این مخترع جوان بشاگردی در خصوص داروی اختراعی خود گفت: این دارو می تواند با کمک به افرادی که از زخم های مزمن رنج می برند مثل افرادی که به دلایلی همچون قطع نخاع زمین گیر شده و دچار زخم بستر شده اند یا مبتلایان به زخم دیابتی یا افرادی که دچار زخم های بریدگی ، خراشیدگی و … هستند کمک به بهبود ودرمان کامل زخم ها نماید.
محمودی گفت: ان شالله بعد از پایان این طرح و ثبت آن  به دنبال دومین اختراع که در زمینه دندانپزشکی هست و طرحش را آماده کرده ام هستم،
وی که  کارمند اداره آموزش و پرورش و دبیر زیست شناسی می باشد در پایان گفت: الان  در حال پیگیری روند ثبت این اختراع در معاونت غذا و داروی کشور هستم تا بتوانم شرکتی ثبت نمایم.

 

مطلب مرتبط

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *