افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان درد آرتریت مچ دست و انگشتان با این مواد خوراکی

درمان درد آتریت مچ دست و انگشتان با این مواد خوراکی

download (4)

 

دردهای استخوانی یکی از نشانه های آرتروز می تواند باشد و گاهی دردهای غیر قابل تحمل به فرد دست می دهد در این بحث می خواهیم درباره مشکل مچ دست و انگشتان اطلاعاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید با درمان درد آتریت مچ دست و انگشتان با این مواد خوراکی .

استفاده از درمان های خوراکی در کنار مرهم های موضعی موجب کسب نتیجه بهتر می شود. در این صورت، درد به طور کامل بهبود می یابد.

آرتریت یا التهاب مفاصل یک بیماری استحاله ای است که به دلیل تحلیل و فرسایش غضروف های بین استخوانی ایجاد می شود. گرچه افزایش سن مهم ترین علت این بیماری محسوب می شود اما مسائل دیگری از جمله ضربه، تصادف، کمبود ریز مغذی ها و بی تحرکی نیز می تواند زمینه ساز آن شود.

مچ و انگشتان دست مهم ترین اندام هایی هستند که در معرض خطر این بیماری قرار دارند. این اندام ها در حال حرکت مداوم هستند و از آنجا که غضروف کمتری دارند خیلی زودتر دچار فرسایش و تحلیل می شوند.

ابتلا به این بیماری می تواند تاثیر جدی بر کیفیت زندگی فرد بگذارد زیرا معمولا با درد شدید و التهاب همراه است و مانع از انجام کارهای معمول روزمره می شود.

البته بهتر است بدانید که با رعایت عادات صحیح و مصرف داروهای طبیعی می توان علائم بیماری را تسکین داد.

روغن زیتون

یکی از ترکیبات فعال در روغن زیتون اولئوکانتال نام دارد که عملکرد ضد التهابی آن مانع از فعالیت آنزیم های عامل درد می شود. افرادی که این روغن را در برنامه غذایی خود گنجانده اند کمتر در معرض ابتلا به آرتریت رماتوئید قرار دارند. ماساژ ملایم انگشتان و مچ دست نیز با این روغن می تواند به تسکین درد کمک می کند.

کمپرس آب سرد

استفاده از کمپرس سرد روی مفاصل بیمار درمان مناسبی برای افرادی است که می خواهند روشی روزانه را برای مقابله با آرتریت در پیش گیرند. سرما التهاب را کاهش می دهد و درد نسبتا شدید را تسکین می دهد. با این حال، تاثیرات این روش طولانی نیست و معمولا باید چندین بار در روز تکرار شود.

کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم روش خوبی برای تسکین علائم در زمان های عود درد است. در این صورت دستمالی را با آب گرم خیس کنید و روی انگشتان و مچ دست بگذارید تا التهاب کاهش یابد و جریان خون فعال شود.

کرفس

کرفس علاوه بر اینکه خوراکی مفیدی برای درمان آرتریت است بلکه مصرف منظم آن می تواند به پیشگیری از بروز بیماری کمک کند. کرفس خاصیت مدر بودن دارد و دفع مایعات جمع شده در بافت ها را تحریک می کند. همچنین در تامین مواد معدنی بدن مفید است، خون را تمیز می کند و در تنظیم فشار خون مؤثر است. برای کنترل التهاب و درد ناشی از این بیماری توصیه می شود روزانه یک لیتر آب کرفس به مدت حداقل یک هفته مصرف شود.

سیر

یکی از بهترین آنتی بیوتیک ها و ضد التهاب های طبیعی سیر خام است که درمانی عالی برای تسکین علائم این بیماری محسوب می شود. می توان از این خوراکی برای پیشگیری و درمان استفاده کرد. توصیه می شود روزانه سه حبه سیر خام مصرف گردد.

سرکه سیب

بسیاری از افراد از سرکه سیب به عنوان چاشنی استفاده می کنند. اما معمولا کمتر کسی است که بداند درمانی طبیعی برای مقابله با مشکلات التهابی است. برای بهره مندی از این خاصیت کافی است روزانه یک قاشق سرکه سیب را با آب رقیق کرده و نوشید.

زنجبیل

ریشه زنجبیل جز بهترین خوراکی ها در درمان آرتریت و بیماری های التهابی است. زنجبیل حاوی آنزیم ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که التهابات را کنترل کرده و درد را تسکین می دهد که به افزایش تحرک مفاصل کمک می کند. به علاوه، مسکنی عالی است و می تواند جایگزین داروهای شیمیایی رایج شود.

زردچوبه

زردچوبه یکی از رایج ترین درمان های خانگی برای تسکین درد و التهاب است. این ادویه خواص آنتی اکسیدانی دارد که مانع از عملکرد رادیکال های آزاد شده و همچنین یک داروی ضد التهاب طبیعی نیز محسوب می شود. حتما این ادویه مفید را در ترکیب انواع غذاها استفاده نمایید.

پزشکین : درمان درد آتریت مچ دست و انگشتان با این مواد خوراکی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *