افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان خانگی برای دست های خشک را بلد باشیم

 

 

پوست خشک نیاز به مراقبت و توجه خاصی دارد.  استفاده منظم ازمرطوب کننده  و استفاده از  لوسیون برای محافظت از پوست  و درمان  لازم است. این کار باعث نرمی پوست میشود

متاسفانه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است که از کیفیت به اندازه کافی خوب هستند با قیمت بزرگ آمده است. بسیاری از ما موفق به درک این است که طبیعت به ما ارائه می دهد برخی از بهترین درمان های طبیعی برای پوست های خشک. این درمان های طبیعی نه تنها مقرون به صرفه است، اما همچنین بسیار کارآمد هستند و به راحتی در دسترس است.

می توانید از درمان های خانگی بسیاری برای خشکی دست تان استفاده کنید. باید چندین روش را امتحان کنید تا روشی که برایتان موثرتر است پیدا کنید. به جای خرید کرم یا لوسیون های گران قیمت، دست هایتان را با ترکیب کردن موادی که در خانه پیدا می شوند تسکین دهید و خودتان مرطوب کننده بسازید.

۱-یک کاسه را با آب گرم پر کنید. ۴ قاشق غذا خوری روغن زیتون به آب اضافه کنید. دست هایتان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در کاسه قرار دهید، سپس آنها را با آب ولرم آب کشی کنید. دست تان را تا جایی خشک کنید که کمی رطوبت روی آن باقی بماند. یک لوسیون مرطوب کننده ملایم روی دست هایتان بزنید.

۲-قبل از خواب روی دست هایتان وازلین بمالید، سپس آنها را با یک دستکش نازک پنبه ای یا جوراب پنبه ای بپوشانید. بعد از آن بخوابید و با دست های خشک خداحافظی کنید.

۳-دست هایتان را بخار بدهید. روی دست هایتان وازلین بمالید. سینک دستشویی را پر از آب داغ کنید و دست هایتان را تا زمانی که راحت هستید روی بخاری که از آب بلند می شود بگیرید. سپس آنها را بشویید و خشک کنید.

۴-گیاه آلوئه ورا بخرید. یکی از برگ هایش را ببرید و آن را روی دست های خشک تان بمالید تا صاف و نرم شوند. این روش همچنین یک درمان خانگی عالی برای سوختگی است.

۵-از یک ماسک زرده تخم مرغ استفاده کنید و دست های خشک تان را مرطوب کنید. زرده تخم مرغ را بزنید و آن را روی دست هایتان بمالید. ماسک را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بسته به میزان خشکی دست هایتان، روی آنها بگذارید. دست هایتان را با آب ولرم بشویید و آهسته خشک کنید.

۶-به جای مرطوب کننده، روی دست تان روغن بادام یا روغن معدنی بمالید. اجازه دهید که روغن جذب پوست تان شود و آن را نشویید.

۷-دست تان را با آب مرطوب کنید. آب دست تان را با تکان دادن بگیرید اما آن را خشک نکنید. روی دست هایتان عسل بمالید. ۵ دقیقه صبر کنید و آنها را بشویید و آرام خشک کنید.

۱-۸ قاشق چایخوری شکر آسیاب شده را کف دست تان بریزید. چند قطره روغن کرچک و آبلیمو به آن اضافه کنید تا مرطوب شود. دست هایتان را برای چند دقیقه به هم بمالید سپس با آب گرم بشویید و به آرامی خشک کنید. این مخلوط همچنین می تواند لکه های دست تان را هم از بین ببرد.

۹-دست های خشکی زده تان را با مخلوط کردن ¼ فنجان آرد ذرت و ۱ قاشق غذاخوری آب و به مقدار کافی سرکه سیب که به صورت یک خمیر شل در می آید، نرم کنید. دست هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه به هم بمالید. سپس آنها را شسته و آرام خشک کنید.

۱۰-به مقدار مساوی آب گوجه فرنگی، آبلیمو و گلیسرین را با هم مخلوط کنید و روی دست هایتان ماساژ دهید، سپس آنها را شسته و آرام خشک کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *