افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان جدید آرتروز ویژه خانم ها

درمان جدید آرتروز ویژه خانم ها

download

پژوهشگران به ستاوردی جدید درباره درمان آرتروز رسیده اند آن هم با جهش ژنی اطلاعات بیشتر را بخوانید در همین مطلب و آشنا شوید با درمان جدید آرتروز ویژه خانم ها .

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد داروی مربوط به ورم مفاصل و استخوان‌ها می‌تواند سلول‌های سرطانی تخمدان را با ایجاد جهشی در ژن BRCA1 از بین ببرد. این دارو که اورانوفین نام دارد با کاستن ۳۷ درصدی از میزان ژن BRCA1 باعث کاهش عمر سلول‌های سرطانی می‌شود. BRCA1 ژن ترمیم DNA بوده که در ۲۰ درصد از موارد مربوط به سرطان تخمدان٬ تحت جهش ژنی قرار می‌گیرد.
قبلا گفته می‌شد‌ که بهترین روش برای درمان سلول‌های سرطانی که دچار جهش ژنی شده‌اند شیمی درمانی است. اما اخیرا محققان پی برده‌اند که ژن‌های BRCA1 باعث افزایش میزان حساسیت نسبت به اورانوفین می‌شود.
یکی از محققان این تحقیق در این زمینه می‌گوید: استفاده از داروهایی مانند اورانوفین برای درمان سرطان بسیار شاخص و چشمگیر است٬ چرا که آنها کاملا در دسترس بوده و خواص داروشناختی و سم-شناختی‌شان به خوبی تثبیت شده است. تحقیقات قبلی در این رابطه نشان می‌دهد که تغییرات ژنی BRCA1 زنان را در معرض خطر زیاد پیشرفت سرطان سینه و تخمدان قرار می‌دهد.
جهش‌های مربوط به ژن‌های BRCA1 و BRCA2 زمانی توجه زیادی را به خود جلب کرد که خانم آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود عنوان کرد بعد از آنکه فهمید دچار این جهش ژنی شده٬ مجبور شد هر دو سینه‌اش را برای تخلیه جراحی کند. این جهش باعث شده بود که خطر سرطان سینه در خانم جولی تا ۸۷ درصد افزایش یابد.
دکتر جی-ها در این باره می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد سلول‌هایی که تحت شرایط آزمایشگاهی رشد کرده‌اند در ژن BRCA1 آنها نقصان‌هایی رخ داده که باعث می‌شود این سلول‌ها در مقایسه با سلول‌های تخمدانی که ژن BRCA1 دارند نسبت به اورانوفین حساسیت و آسیب‌پذیری بیشتری داشته باشند.

پزشکین : درمان جدید آرتروز ویژه خانم ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *