افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان بی اشتهایی کودک

 

  • کودکانی که دچار کم اشتهایی هستند اغلب در مواجه شدن با حجم زیاد غذا در ظرف شان، از خوردن سر باز می زنند. در این گونه موارد باید حجم غذای مورد انتظار کودک بسیار کم در نظر گرفته بشود و در همان وعده غذایی، به تدریج به حجم غذای کودک اضافه بشود .

قبل از یک سالگی شیر مادر غذای اصلی کودک است ، و غذا فقط برای یاد گیری مزه ها و جویدن به کودک داده می شود ولی ، پس از یک سالگی شیر مادر <Breastfeeding>فقط به عنوان دسر غذا و نزدیک شدن کودک به بدن مادر برای پشتیبانی روانی است .

از شیر گرفتن کودک که معمولاً در سنین ۲ تا ۳ سالگی انجام می پذیرد، مستلزم حمایت های تغذیه ای مناسب <Nutritional support>با برنامه ریزی است. لذا به کارگیری یک روش تدریجی اما ثابت و جایگزین نمودن غذاهای مناسب در از شیر گرفتن کودک حائز اهمیت می باشد. اغلب برای مادران بهتر است که شیر پستان خود را فقط پس از تغذیه جامدات به کودک بدهند.

اصرار کودکان بر خوردن شیر پس از یک دوره محرومیت، اگر با عدم قاطعیت مادر روبه رو شود منجر به پافشاری هر چه بیشتر کودک به خواسته هایش می شود . اکثر کودکان هوس های کودکانه زودگذری در خصوص غذا خوردن دارند. چنانچه والدین طبق برنامه ای از پیش تعیین شده سرِ ساعت به کودک شان غذا بدهند و کودک امتناع کند و غذا را پس بزند و آنها غذای دیگری به او ندهند،زمانی که کودک حسابی گرسنه اش بشود، همان غذا را با میل و رغبت فراوانی خواهد خورد و این مسأله جلوی بروز مشکلات بعدی را خواهد گرفت.

کودکانی که دچار کم اشتهایی هستند اغلب در مواجه شدن با حجم زیاد غذا در ظرف شان، از خوردن سر باز می زنند. در این گونه موارد باید حجم غذای مورد انتظار کودک بسیار کم در نظر گرفته بشود و در همان وعده غذایی، به تدریج به حجم غذای کودک اضافه بشود . تمیز کردن بشقاب غذا توسط کودک، انگیزه ای برای خوردن غذا حتی در حجمی بیشتر و در وعده های دیگر است. به کودکان کم اشتها می توان در هر وعده غذایی، غذای کمتری داد اما تعداد وعده های غذایی را بیشتر کرد. ضمنا باید توجه داشت که به هیچ وجه در میان وعده های غذایی از تنقلاتی نظیر بیسکویت، کیک، شکلات، پفک، چیپس، بستنی و … به کودکان داده نشود و در صورت اصرار و پافشاری بیش از حد آنان، این مواد در حجم بسیار کم و پس از خوردن غذا و طبق یک برنامه حساب شده و قبلی داده شود.بلا فاصله قبل غذا حتی از میان وعده های سالم نظیر میوه هم باید اجتناب شود و به هر حال یکی دو ساعت قبل غذا یاید معده را خالی و قند خون را کاهش داد تا سر سفره کودک میل به غذا داشته باشد .

از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *