افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان بیماری مزمن چشمی داروی سرکوب کننده ایمنی

uveitis3-e8

  • محقق راهبر مطالعه، دکتر گلن جف، استاد بیماری‌های چشم در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، گفت: «هومیرا یووئیت را درمان نمی‌کند بلکه باعث خاموشی آن می‌شود.

 

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که افراد مبتلا به یووئیت (یک بیماری مزمن چشمی) ممکن است بتوانند با داروی هومیرا (آدالیموماب) که یک داروی سرکوب‌کننده ایمنی است، این بیماری را مهار کنند.

محقق راهبر مطالعه، دکتر گلن جف، استاد بیماری‌های چشم در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، گفت: «هومیرا یووئیت را درمان نمی‌کند بلکه باعث خاموشی آن می‌شود. امید بر اینست که در حالت خاموشی، فعالیت بیماری خودش را از پا بی‌اندازد. اما ممکن هم هست که این بیماری عود کند.»
سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از هومیرا برای درمان یووئیت را تأیید کرد.
نتایج این مطالعه در ژورنال پزشکی New England منتشر شد.
جف توضیح داد: «یووئیت واژه‌ای است که به گروهی از بیماری‌های التهابی درون چشم اطلاق می‌شود. این بیماری‌ها می‌توانند باعث کاهش بینایی شوند و به کوری بی‌انجامند. به علاوه ممکن است درد هم داشته باشند.»
بنابر گفته جف، یووئیت در حدود ۴۰ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر و بیشتر در دهه دوم تا چهارم زندگی رخ می‌دهد.
درمان استاندارد فعلی برای یووئیت استفاده از کورتون است. اما این درمان با خطر چشمگیر عوارض جانبی همراه می‌باشد. بنابر اعلام کتابخانه ملی طب ایالات متحده، افزایش وزن، تغییرات خلقی، خستگی، آکنه و… از عوارض مصرف کورتون هستند.

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *