افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان افسردگی با رژیم غذایی

رژیم غذایی برای جلوگیری از افسردگی

 جلوگیری از افسردگی با رژیم غذایی

محققان ارتباط مستقیمی بین کیفیت رژیم غذایی و خطر ابتلا به افسردگی کشف کردند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان دانشگاه کالج لندن با بررسی نتایج ۴۱ تحقیق که در رابطه با رژیم غذایی و آثار آن بر سلامت انسان انجام گرفته است، توانستند الگوی مشخصی را شناسایی کنند که بر اساس آن رژیم غذایی سالم غنی از سبزیجات مانع ابتلا به افسردگی می شود.
در این تحقیقات ارتباط بین رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای و ابتلا به افسردگی در طول زمان و در مورد ۳۶ هزار و۵۵۶ داوطلب مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و مشخص شد افرادی که رژیم غذایی مشابه رژیم مدیترانه ای دارند، ۳۳ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند.
رژیم غذایی مدیترانه ای فاقد مواد خوراکی فرآوری شده و حاوی روغن های اشباع شده و قند است و به جای آن از مواد خوراکی حاوی امگا ۳، فیبر، انواع ویتامین، منیزیم و پلی فنل ها استفاده می شود.
رژیم غذایی از طریق اثرگذاری بر مغز می تواند بر سلامت روان تاثیر بگذارد. استرس اکسیداتیو که نوعی فرآیند شیمیایی است، مقاومت در برابر انسولین، تغییرات فشار خون و التهاب تنها بخشی از آسیب های ناشی از رژیم غذایی نامناسب هستند که موجب آسیب دیدن مغز و در نتیجه اختلالات روانی می شوند.
اما رژیم غذایی حاوی مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدان که معمولا در میوه ها، سبزیجات و آجیل یافت می شود از مغز در برابر فشار اکسیداتیو محافظت می کند. همچنین بر اساس تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است رژیم غذایی بر شکل گیری نورون های مغزی به ویژه در هیپوکامپ که مسئولیت تنظیم حالت را برعهده دارد، اثرگذار است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *