افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درست کردن چند ماسک صورت با پرتقال

ماسک

پرتقال خواص بسیار زیادی برای پوست شما دارد امروز چند ماسک را آموزش میدهیم که میتوانید برای انواع پوست آن ها را استفاده کنید.برای دستور ماسک ها ادامه مطلب را بخوانید

ماسک صورت خانگی پرتقال برای پوست‌های چرب

 

 

یک پرتقال (ترجیحا تو قرمز) را نصف کرده و یک برش آن را آب بگیرید.

سفیده یک تخم‌مرغ را خوب به هم بزنید و به همراه یک قاشق غذاخوری آرد ذرت، به آب پرتقال اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

گوشت پرتقال را با یک سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک خانگی پرتقال برای پوست‌های خشک

آیا به‌دنبال راهی برای تمیزی و شادابی پوستتان هستید؟ ماسک‌های پرتقال به شما کمک می‌کنند تا بدون صرف هزینه و یا وقت پوست شاداب داشته باشید.

پوست پرتقال را خشک و آسیاب کنید تا به  صورت گرد درآید. دو قاشق چایخوری پنیر دلمه شده پرچرب، روغن تخم کتان، یک قاشق چایخوری روغن کبد ماهی و یک قاشق غذاخوری چای پررنگ گرم را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس گرد پرتقال را به مواد اضافه کنید تا خمیری سفت به دست بیاورید. ماسک به دست‌ آمده را روی صورت قرار دهید و بعد از ۱۵دقیقه با آب گرم بشویید.

 

 

اسکراب پرتقال

 

 

مواد لازم

– پرتقال یک عدد

– جو کوبیده شده ۴ قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه و استفاده

 

پرتقال را آب بگیرید جو پخته و کوبیده شده را به آن اضافه کنید. اسکراپ را روی پوست صورت و بدن تان بمالید و ماساژ دهید پس از ۳-۲ دقیقه بشویید.

 

ماسک خانگی پرتقال مرطوب‌کننده

 

دو تا سه قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه را با یک قاشق شیر تازه و یک قاشق جوی له شده مخلوط کنید وماسک به دست‌ آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 

ماسک خانگی پرتقال برای پاکیزگی پوست

 

یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید. سپس جوی له شده را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و به عنوان ماسک استفاده کنید. پس از ۱۵دقیقه آن را با پارچه پشمی‌مرطوب شده با آب سرد پاک کنید.

 

ماسک آب پرتقال

 

مواد لازم

– زرده تخم مرغ

– آب پرتقال

– روغن بادام

– شیره ی نارگیل

 

طرز تهیه و استفاده

 

یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری آب پرتقال یک قاشق مرباخوری روغن بادام و شیره نارگیل اضافه کرده به صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های معمولی استفاده می‌شود.

 

ماسک صورت پرتقال برای تغذیه پوست

 

سه قاشق غذاخوری آب پرتقال بدون تفاله را با نصف موز و نصف قاشق عسل مخلوط کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با یک تکه پارچه کتان نمدار پاک کنید و با آب گرم بشویید.

 

ماسک صورت پرتقال برای لطافت پوست

 

پرتقالی رسیده را آب بگیرید و با دو قاشق غذاخوری خامه پرچرب و یک قاشق غذاخوری روغن معمولی یا روغن آفتابگردان مخلوط کنید. لایه‌ای ضخیم از مواد را روی صورت بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه با آب گرم آبکشی کنید. بدون شک از لطافت پوستتان تعجب خواهید کرد.

 

 ماسک پرتقال برای جوش‌ها غرور

 

یک پرتقال را پوست بکنید هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوشهای غرور جوانی (آکنه) موثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید ان را مصرف کنند.

 

ماسک عسل و پرتقال

 

۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید و در حرارت ملایم هم بزنید. اکنونماسک را روی صورت مالید و بعد از نیم ساعت با اب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده بمالید.

 

ماسک پرتقال + پودر خاک رس سبز

 

۱ پرتقال متوسط ، ۲ قاشق غذا خوری پودر خاک رس سبز (می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید) ،
۱ قاشق غذاخوری شیر خشک ، کمی‌آب

 

روش تهیه
آب پرتقال را گرفته و هسته‌های آن را جدا کنید . پودر خاک رس را به آن اضافه کنید و به آرامی‌با هم مخلوط کنید . مخلوط شیر خشک و آب را هم ترکیب کنید.

نکته : (قبل از ترکیب کردن بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند) . لایه ای نازک روی پوست صورت ، گردن و شانه بگذارید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بگذارید روی صورت بماند . سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید . اگر هفته ای ۱ بار از این ماسک استفاده کنید پوستی بدون جوش و صاف خواهید داشت .

 

ماسک پرتقال: (ماسک صورت)

یک پرتقال را پوست بکنید، هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید، روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش ‌های غرور جوانی ( آکنه ) مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

 

 ماسک روغن بادام و پرتقال:

 

مواد لازم:

– تخم مرغ

– آب پرتقال

– بادام

– شیره نارگیل

طرز تهیه و استفاده:

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از بیست دقیقه بشویید. این ماسک برای زیبایی صورت مفید است.

 

 

چند توصیه در رابطه با استفاده صحیح از ماسک صورت :

 

** بهترین طرز استفاده از ماسک‌های صورت چیست؟

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست ‌تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب‌ و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت ‌تان باز شود. حتی می‌‌توانید بعد از حمام کردن، صورت‌ تان را لیف بزنید تا سلول‌‌های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.

در صورتی که مایل هستید از ماسک‌‌های مرطوب‌ کننده استفاده کنید لایه ‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آن چه را نیاز دارد جذب کند. می‌ توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.

به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

 

 

** آیا باید ماسک را از روی صورت شست یا باید گذاشت خشک شود؟

زمانی که ماسک باید روی صورت استراحت کند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. اگر از ماسک آب‌ رسان استفاده می‌ کنید یا تقویت‌ کننده، می‌‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت باقی بگذارید اما در مورد ماسک‌‌های تمیز کننده یا روشن ‌کننده باید آن را در زمان معین نوشته شده روی بسته پاک کرد چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن پوست وجود دارد.

اگر این نوع ماسک ‌ها را به موقع از روی پوست پاک نکنید، حس گزش و سوزش خواهید کرد.

ماسک‌ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می‌شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست  ، به کار می‌روند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *