جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



درد های کمر را با این راهکار های خانگی درمان کنید

  • شخصی که از کمردرد رنج می برد باید ماهیچه های خود را قوی نگه دارد. ورزش های هوازی، افزایش دهنده ضربان قلب یا ورزش های کاردیو، ورزش های قدرتی باعث قوی شدن ماهیچه ها شده انعطاف پذیری بدن را بیشتر می کند. ورزش و نرمش منظم مانع از عود مجدد کمردرد می شود.

 

بیشتر بزرگسالان کمردرد را تجربه کرده اند. کمردرد چه به صورت ناگهانی، چه به عنوان یکی از دردهای دوره ای شخص را زمین گیرمی کند و باعث می شود تا برای چند روز با کوچک ترین حرکتی تمام بدن درد بگیرد. حرکت های ناگهانی، طرز ایستادن و نشستن اشتباه و بلندکردن اشیا سنگین از جمله عوامل کمر درد است.

۶ راه حل ساده ارائه می کند تا برای همیشه با کمر درد خداحافظی کنید.

علائم کمردرد

  • درد در ناحیه کمر که رفته رفته زیادتر هم می شود
  • درد به عضلات باسن، ران و پاها می رسد
  • بعد از نشستن های طولانی مدت درد بدتر می شود
  • با کمی تغییر در حالت بدن درد بهتر می شود
  • بعد از بیدار شدن از خواب درد بیشتر است و پس از کمی فعالیت های روزانه آرام می گیرد

خیلی وقت ها شخص ناچار به مراجعه به پزشک و استفاده از دارو می شود. ولی این داروها بیشتر مسکن و آرام کننده درد است. در بیشتر مواقع هم پزشک دستوراتی می دهد تا بعد از اتمام دارو شخص باید رعایت کند تا دوباره کمردرد سراغش نیاید. به همین دلیل در صورتی که شما هم کمردرد دارید با رعایت این نکات می توانید از بروز مجدد آن جلوگیری کنید.

ماساژ های تخصصی CHIROPRACTIC

روش کایروپراکتیک که طی سال های اخیر راه خود را به عرصه پزشکی باز کرده است مثل فیزیوتراپی یکی از روش های تکمیل کننده درمان پزشکی امروز محسوب می شود. به وسیله افراد آموزش دیده انجام می گیرد. به دلیل شناخت این افراد از آناتومی بدن انسان و نحوه ماساژ دادن نقطه درد با توجه به شدت درد، وضعیت بیمار، کمردرد کاهش یا کاملا درمان می شود.

ورزش منظم

شخصی که از کمردرد رنج می برد باید ماهیچه های خود را قوی نگه دارد. ورزش های هوازی، افزایش دهنده ضربان قلب یا ورزش های کاردیو، ورزش های قدرتی باعث قوی شدن ماهیچه ها شده انعطاف پذیری بدن را بیشتر می کند. ورزش و نرمش منظم مانع از عود مجدد کمردرد می شود. خیلی از پزشکان برگه هایی شامل انجام نرمش های منظم خانگی به دست بیمار می دهند که انجام آن ها به منظور تقویت ماهیچه ها بسیار مهم است. حتی اگر نتوانید هر روز ورزش کنید ولی نرمش های تان را حتما روزانه انجام دهید.

حرکات اصلاحی

نحوه بلندکردن اجسام، درست نشستن و ایستادن، درست خوابیدن ( خوابیدن به پهلو با پاهای جمع شده و گذاشتن یک بالش کوچک بین زانوها)، ماساژهای سوئدی و تایلندی مانع از بروز مجدد درد می شود. البته اگر قرار است نه ماساژ پزشکی (کایروپراکتیک) بلکه در یک سالن بدن سازی یا مراکز ماساژ، ماساژ بگیرید حتما به ماساژدهنده بگویید کمردرد دارید.

رژیم حاوی مواد ضدالتهابی

استفاده از امگا ۳ و خوردن غذاهای حاوی این ماده باعث کاهش التهابات و جلوگیری از عود مجدد کمردرد می شود. سبزیجات سبزبرگ، بلوبری، گردو و دانه کتان منبع خوبی از امگا ۳ هستند. بد نیست علاوه بر رژیم غذایی از کپسول های حاوی امگا۳ هم استفاده کنید.

پرولوتراپی PROLOTHERAPY

در این روش از پلاسمای غنی شده گرفته شده خون خود فرد یا داروهای خاصی که پزشک تشخیص دهد استفاده می شود. با تزریق این مواد در بافت محل درد یا مفاصل التهابات از بین رفته، بافت دوباره شروع به بازسازی و رشد مجدد می کند. این روش درمان فقط توسط پزشک متخصص باید صورت گیرد.

مکمل های داوریی خانگی

زردچوبه یکی از ادویه های ضدالتهابی است که باعث کاهش دردهای دوره ای یا ناگهانی می شود. غذاهای حاوی منیزیوم نیز باعث آرامش اعصاب و ماهیچه ها می شود. در برنامه غذایی روزانه تان حتما از غذاهای حاوی منیزیوم و در آشپزی از زردچوبه استفاده کنید. در مورد منیزیوم و زردچوبه در نت نوشت مطلب های متنوعی گذاشته شده است که می توانید از طریق این مقاله یا جست و جو در سایت از آن ها بهره گیرید.

روغن های زیتون، سیاه دانه، نعنافلفلی هم در کاهش درد مفید است. به اندازه ۵ قطره از روغن را گرم کنید روی کمر گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. سعی کنید موضع را گرم نگه دارید. اگر بتوانید روغن کوسه تهیه کنید و با زردچوبه و کمی فلفل قرمز مخلوط کنید و پس از کمی گرم کردن آن را روی کمر ماساژ دهید تاثیر خوبی دارد. روغن کوسه فقط در قشم تولید می شود و یک داروی محلی همه کاره محسوب می شود.

 

منبع : نت نوشت

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)