افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درد سر را بدون دارو با این ۱۲ راهکار درمان کنید

درد سر را بدون دارو با این ۱۲ راهکار درمان کنید

download

 

هر دردی را نیاز نیست با دارو درمان کرد در این جا می خواهیم به بیان یکی از این دردها بپردازیم بخوانید در ادامه درد سر را بدون دارو با این ۱۲ راهکار درمان کنید .

برای همه‌ ما پیش آمده‌است که در اثر سردردهای دائمی ناخوش باشیم. ممکن است این سردردها به حدی آزاردهنده باشند که انجام عادی‌ترین و ساده‌ترین کارها را برای ما دلهره‌آور و غیرممکن کنند. دلایل شایع سردرد عبارت است از استرس، تنش، بی‌قراری، مشکلات سینوس، میگرن، کمبود خواب و کم آبی.

درمان دارویی ممکن است گاهی لازم باشد اما در مواقع دیگر درمان‌‌های جایگزین می‌توانند به میزان زیادی مفید باشند. درمان‌های طبیعی که در خانه انجام می‌شوند، می‌توانند فورا درد شما را تسکین دهند و باعث شوند که باقی روز خود را با هدفمندی بگذرانید. در این نوشتار ۱۲ درمان طبیعی را می‌بینید که کمک‌تان خواهند کرد از شر سردرد خلاص شوید.

۱. آب
اغلب سردردها به دلیل کم‌آبی هستند. این نوع سردرد با آب‌رسانی به بدن‌تان قابل درمان است. همان ابتدا که علائم سردرد را احساس می‌کنید، می‌توانید یک لیوان آب بنوشید و در طی روز نیز جرعه جرعه آب به بدن‌تان برسانید. حتی می‌توانید یک نوشیدنی ورزشی را نیز امتحان کنید. نوشیدنی‌های ورزشی حاوی الکترولیت‌ها هستند که تنش را از بین می‌برد و بدن را دوباره آب‌رسانی می‌کند. از خوردن نوشیدنی‌هایی مثل الکل یا قهوه جدا خودداری کنید زیرا این‌ نوع از نوشیدنی‌ها باعث می‌شوند بدن بیش از قبل بی‌آب شود.

۲. یخ یا هات‌پک* را امتحان کنید
اگر سردردی دارید که ناشی از مشکلات سینوس است، پس کمپرس سرد راه‌حل بی‌نظیری است. وقتی کیسه‌ی یخ را روی پیشانی خود بگذارید، این ناحیه بی‌حس می‌شود و در نتیجه درد متوقف می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن چند تکه یخ در یک حوله‌ی نازک، کیسه‌ی یخ درست کنید. همچنین می‌توانید از یک بسته سبزیجات یخ زده استفاده کنید، اما هرگز یخ را مستقیما روی پوست نگذارید. چند دقیقه کیسه‌ی یخ را روی سرتان نگه دارید.

استفاده از هات پک باعث می‌شود که ماهیچه‌های منقبض آرام شوند، بنابراین اگر از سردردهای ناشی از استرس رنج می‌برید، هات پک راه‌حل فوق‌العاده‌ای است. می‌توانید کیسه‌ی آب گرم را پشت گردن‌تان بگذارید یا در یک لگن آب بریزید و دستان‌تان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آن قرار بدهید. اگر مبتلا به سردردهای مزمن هستید، می‌توانید قبل از خواب، پاهای خود را به مدت ده دقیقه در یک سطل حاوی آب گرم بگذارید.

* کیسه‌ی مخصوصی است که دارای گرمای مرطوب بوده و ضمن گرم نمودن ناحیه‌ی مورد درمان با خاصیت افزایش گردش خون تاثیراتی روی ناحیه دارای درد می‌گذارد.

۳. نیاسین (ویتامین ب۳)
غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین ب۳) برای درمان سردرد مفید هستند. چند دقیقه بعد از رسیدن نیاسین به بدن، درد باید فروکش کند. نیاسین را می‌توان در مرغ، ماهی تن، ماهی قزل آلا، قارچ کریمینی، بادام زمینی، جو، بلغور، گندم کامل، تخمه‌ی آفتابگردان، سبزی‌های سبز، جگر و سایر خوراکی‌ها یافت. نیاسین را همچنین می‌توان به عنوان مکمل مصرف کرد. مصرف بیش از حد نیاسین می‌تواند منجر به زخم معده و مشکلات کبد شود، بنابراین باید آن را به دقت و در مقادیر مناسب مصرف کرد.

۴. بادام
بادام به دلیل داشتن سالیسین به عنوان یک مسکن درد عمل می‌کند. سالیسین مسکنی است که در داروهای ضد درد بدون نسخه وجود دارد. بادام به عنوان درمانی برای سردرد در همان زمانی که درد را تجربه می‌کنید و هم به عنوان یک درمان پیشگیرانه موثر است. شما می‌توانید هر زمان که احساس کردید سردردتان دارد شروع می‌شود، یک مشت یا دو عدد بادام بخورید.

۵. زنجبیل
سنتز پروستاگلاندین فرآیندی است که در انسان رخ می‌دهد و شامل ایجاد ترکیبات چربی دررون سلول‌ها می‌شود. این مواد چرب مانند پیام‌رسان‌های شیمیایی هستند. آنها فرآیندهای بیولوژیکی مانند التهاب و نورون‌های هشداردهنده به درد را ایجاد می‌کنند. برخی داروها مانند آسپرین مانع سنتز پروستاگلاندین می‌شوند. زنجبیل یک ماده‌ی طبیعی است که مانع این سنتز می‌شود. به عبارت دیگر زنجبیل می‌تواند از فرآیند هشدار به نوران‌ها برای حضور درد، پیشگیری کند. بنابراین باعث می‌شود که بدن ما نتواند سردرد را تشخیص دهد و در برابر آن واکنش نشان دهد. همچنین می‌تواند حالت تهوع را بهبود دهد.

خیلی ساده می‌توانید یک تکه زنجبیل را بجوید یا چای زنجبیل بنوشید.

۶. نعناع
نعناع خاصیت آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده دارد و می‌تواند به درمان سردرد کمک کند. شما می‌توانید نعناع را به صورت چای بخورید یا از روغن آن استفاده کنید. روغن نعناع را به آرامی روی شقیقه‌ها، فک و پشت گردن خود ماساژ دهید. به علاوه، می‌توانید بخور نعناع بگیرید. این کار می‌تواند بسیار مفید باشد و در درمان علائمی که اغلب همراه با سردرد هستند مثل تهوع و استفراغ کمک‌کننده باشد.

۷. اعمال فشار
زمانی که نخستین نشانه‌های سردرد را حس کردید، کمی فشار روی سیستم کرانیوساکرال (جمجمه) اعمال کنید. شما می‌توانید این کار را با فشار انگشتان‌تان روی نقاط میگرن خاص فشار دهید.این کار باعث می‌شود مغزتان استراحت کند و آرام شود. با افزایش فشار در جمجمه، تنشی که در مغز شما ایجاد شده‌است، به جای دیگری فرستاده می‌شود.

۸. پناه بردن به تاریکی
زمانی که دچار سردرد می‌شوید، نور می‌تواند بسیار مضر باشد. میگرن (و سردرد) اغلب در اثر محرک‌های حسی ایجاد می‌شود. نور نیز چنین محرکی است. بستن راه ورود نور به محیط، سبب تسکین فوری و چشم‌گیر می‌شود. اگر پرده‌ها را بکشید یا چند لامپ را در اتاق‌تان خاموش کنید، سردرد شما کاهش خواهد یافت. همچنین می‌توانید عینک آفتابی به چشم بزنید. عینک جلوی نور داخل خانه و خارج خانه را می‌گیرد و شما از نور طبیعی و غیرطبیعی محافظت می‌کند.

۹. طب سوزنی
در طب سوزنی، متخصص سوزن‌های نازک را زیر پوست فرو می‌کند. مطابق با طب چینی هدف از این‌ کار تراز کردن دوباره‌ی جریان انرژی‌ها در بدن (یا چی) است. یک تحلیل، که به نام “بازبینی‌های کوکران” معروف است، پی برد که طب سوزنی به اندازه‌ی دارودرمانی برای درمان میگرن‌های حاد موثر هستند. این بازینی همچنین می‌گوید که شواهد نشان می‌دهند طب سوزنی می‌تواند برای درمان سردردهای تنشی اپیزودیک یا مزمن کمک‌کننده باشد.

۱۰. مراقبه
داده‌های مربوط به تاثیر مراقبه روی سردردها و میگرن‌ها محدود است؛ هرچند، پژوهش کوچکی روی آدم‌های مبتلا به میگرن، نشان داد که مراقبه‌ی روحانی سبب کاهش تعداد دفعات سردرد و بهبود تحمل در برابر درد می‌شود.

گزارش شد که: “در مقایسه با سه گروه دیگر، [مراقبه ی غیرروحانی متمرکز بر درون، مراقبه ی غیرروحانی متمرکز بر برون، یا آرامش عضلانی] آن‌هایی که مراقبه‌ی روحانی انجام می‌دادند، کاهش بیش‌تری را در تعداد دفعات ابتلا به سردردهای میگرنی، اضطراب و احساسات منفی تجربه کردند؛ تحمل درد، خودکارآمدی مرتبط با سردرد، تجربیات معنوی روزانه و رفاه وجودی نیز افزایش بیش تری در آنها داشت.

بنابراین، شاید شما بخواهید در یادگیری مراقبه‌ی معنوی انرژی صرف کنید زیرا این ممکن است بتواند شیوه‌ی موثری برای پیشگیری و درمان رنج مرتبط با سردردها و میگران‌ها باشد.

۱۱. ماساژ
یک پژوهش پی برد که تکرار سردرد در افراد مبتلا به میگرن بعد از دریافت شش هفته جلسات ماساژ، در طول هفته‌های انجام ماساژ در مقایسه با گروه کنترل کم شده‌است و کیفیت خواب آنها بهبود یافته است. شما می‌توانید برای درمان سردرد یا میگرن‌تان شقیقه‌های‌تان را ماساژ دهید یا ماساژ گردن، پشت، سر یا شانه بگیرید.

۱۲. حرکات کششی
حرکات کششی مخصوص درمان سردرد می‌توانند برای تسکین تنش ماهیچه‌ها که احتمالا نقش بزرگی در ایجاد درد دارد، مفید باشند. در این‌جا چند حرکت کششی سریع می‌بینید که می‌توانید دفعه‌ی بعدی که سردرد پدیدار می‌شود، آنها را امتحان کنید:

۱. حرکت دادن گردن (چانه به جلو، بالا و به طرف هر دو شانه)
۲. بالا انداختن شانه (شانه رو به بالا، روبه بالا و جلو، رو به بالا و عقب)
۳. ایزومتریک* گردن (کف دست را روی پیشانی فشار دهید و نگه دارید؛ دست را روی طرفین سر قرار دهید)

*اعمال فشار زیاد

برای داشتن نتایج بهتر باید دوبار در روز به مدت ۲۰ دقیقه حرکات کششی انجام دهید.

برخی از این درمان‌های سردرد را امتحان کنید تا خیلی سریع از شر سردرد خلاص شوید.

 

پزشکین : درد سر را بدون دارو با این ۱۲ راهکار درمان کنید

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *