افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درد در پشت سر از علت تا درمان آن

00475491

مطالعاتی روی دردهای پشت سر انجام شده است و علت های گوناگون برای این درد بیان شده است که در اینجا به بررسی درد در پشت سر از علت تا درمان آن می پردازیم .

درد در پشت سر که گاهی در پشت چشم ها نیز تیر می کشد می تواند بعلت آسیب یا فشار روی عضلات پشت گردن باشد. این سردرد  بطور شایعی با میگرن اشتباه می شود. گاهی گیر افتادگی عصبی در پشت سر عامل این سردرد است.گاهی درگیری مفاصل و مهره های گردنی این نوع سردرد را ایجاد می کند. تشخیص این نوع سردرد مهم است. درمان های دارویی و طب فیزیکی برای درمان این نوع سردرد بکار می رود.
یکی از انواع شایع سردرد، سردرد تنشی یا Tension Headache می باشد. این نوع سردرد با یک درد یکطرفه یا دو طرفه بدون نبض شروع می شود. محل اصلی درد معمولاً در ناحیه استخوان پس سری است ولی گاهی در ناحیه گیجگاهی و پیشانی هم، درد احساس می شود.
سردرد تنشی دارای کیفیتی فشارنده و ثابت است که در اثر استرس و فشارهای روانی اجتماعی، سر و صدا و نور زیاد شدت پیدا می کند و یا شروع می شود. سردرد در ناحیه پشت سر شدیدتر است ولی سردرد معمولاً تمام سر را در بر می گیرد.
این نوع سردرد، تنها سردردی است که به طور مداوم روزها و حتی ماهها طول می کشد. سردرد فشاری یا «تنشی» در خانم ها و در شخصیت های اضطرابی و حساس شایع تر است. کسانی که به واسطه شغلی یا خصلتی دایما عضلات صورت و گیجگاهی و پیشانی آن ها در حالت انقباض و گرفتگی مداوم است و یا گرفتگی عضلات گردن دارند دچار سردرد تنشی Tension Headacheمی شوند.
در جریان افسردگی شدید یا سایر اختلالات روانی هم سردردهایی مشابه سردرد فشاری دیده می شود. سردردهای فشاری یا تنشی، تشابه زیادی با سردردهای میگرنی دارند و گاهی هر دو توأما وجود دارند.
بعضی اوقات هم مفصل فکی ـ گیجگاهی (TMG)دچار التهاب و درد می شود که همراه با سردردهای یکطرفه یا دو طرفه در ناحیه گیجگاهی همراه می گردد که اغلب انتشارسر درد به گوش کشیده می شود. تنشن Tension به طور وسیعی خانم های حساس و مضطرب را که اغلب دچار افسردگی مزمن هستند مبتلا می کند. گاهی نیز بعد از ضربه به سر این نوع سردرد ایجاد می شود.
پزشکین : درد در پشت سر از علت تا درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *