افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این دردها را نمی توان تحمل کرد

مردانی که درد زایمان را تحمل کردند +تصاویر3

  • بیماری‌های عفونی و سرطان‌ها ممکن است باعث ایجاد دردهای شدیدی در عصب سه قلو شوند. این عصب خاص حس‌های مختلف را از صورت به مغز انتقال می‌دهد. به گفته یک متخصص در علوم پزشکی، مبتلایان به این درد احساس می‌کنند

درد بعد از جراحی

به گفته مدیر سابق انجمن «داروهای ضد درد آمریکا»، نیمی از افرادی که جراحی قفسه سینه را تجربه می‌کنند، با دردهای طولانی و شدیدی مواجه می‌شوند. وی در این زمینه می‌گوید: «بیمارستان‌ها باید بستری را فراهم کنند تا بیماران با دردهای شدید مواجه نشوند. دردهای شدید باعث بروز مشکلات جدی در بیماران خواهند شد.»

سنگ کلیه

این توده‌های شناخته شده به سرعت در انتهای شکم و نواحی کشاله ران ایجاد درد می‌کنند. در بیشتر موارد دکترها داروهای ضد‌درد تجویز کرده و نوشیدن مقدار فراوانی از آب را به بیمار توصیه می‌کنند. در صورت خروج سنگ کلیه از بدن از طریق ادرار، درد بیمار بلافاصله التیام می‌یابد.

دردهای مزمن در قسمت‌های پایین کمر

به گفته یکی از استادان دانشگاه استنفورد، این عارضه بسیار شایع و دردناک است. وی می‌گوید: «بیشتر افراد در مدت کوتاهی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما مابقی آنان مجبورند این درد شدید را برای مدت طولانی تحمل کنند. گفته می‌شود اضطراب و شدت درد اولیه در ماندگاری این بیماری دخیل است.

دردهای جانبی عصبی

این عارضه برای افراد مبتلا به دیابت کاملا شناخته شده است. آسیب وارده به اعصاب انگشتان پا و دست باعث بروز این دردها می‌شود. یکی از متخصصان مرکز پزشکی NYU در این رابطه می‌گوید: «اغلب به بنده گفته می‌شود که درد مرتبط با این عارضه شبیه راه رفتن روی تیغ است.» استفاده از دارو و انجام ورزش‌های سبک برای به جریان در آوردن خون به این بیماران توصیه می‌شود.

درد سرطان

از میان دردناک‌ترین بیماری‌های سرطانی می‌توان به سرطان لوزالمعده، سرطان گوشت (بافت همبند) و تومور مغز اشاره کرد. برای التیام درد در این موارد، استفاده از داروها و استروئیدها توصیه می‌شود.

بیماری‌های عصبی که بعد از درمان شینگلز مجدداً ظاهر می‌شوند

شینگلز، نوعی از آبله‌مرغان است که ١٠‌درصد افراد مبتلا را دچار دردهای شدیدی می‌کند. بعد از درمان آبله‌مرغان، ویروس آن ممکن است در عده‌ای از بیماران در کمون باقی بماند. محل تجمع این ویروس‌ها مغز و نخاع است.

درد عصب سه شاخه

بیماری‌های عفونی و سرطان‌ها ممکن است باعث ایجاد دردهای شدیدی در عصب سه قلو شوند. این عصب خاص حس‌های مختلف را از صورت به مغز انتقال می‌دهد. به گفته یک متخصص در علوم پزشکی، مبتلایان به این درد احساس می‌کنند صورتشان در حال سوختن است. درد ناشی از آن که بیشتر در سمت راست صورت رخ می‌دهد، بسیار شدید بوده و در فواصل زمانی چند‌دقیقه‌ای تکرار می‌شود. گفتنی است از داروهای خاصی برای تسکین درد این افراد استفاده می‌شود.

آماس مثانه بینابینی

تورم مثانه باعث ایجاد چنین دردهای وحشتناکی می‌شود. در موارد حاد، مبتلایان دچار تکرر ادرار به میزان ۶٠‌مرتبه در طول روز می‌شوند. استفاده از داروهای ضدتورمی و تحریک اعصاب در تسکین درد این بیماران چاره‌ساز است.

سندرم درد منطقه‌ای پیچیده

در این عارضه بدین صورت است که دردهای طاقت‌فرسایی در دست‌ها و پاهای فرد در اثر ضربه یا صدمات نه‌چندان جدی (مثل پیچ‌خوردگی قوزک پا یا شکستگی دست) حس می‌شوند. هنوز دلیل اصلی این بیماری که بیشتر در میان زنان شیوع یافته، به طور قطعی مشخص نیست.

سردردهای خوشه‌ای

این بیماری از میگرن بسیار حادتر است. حملات سردردهای خوشه‌ای به طور ناگهانی رخ داده و معمولا در محدوده یکی از چشم‌ها یا یک طرف صورت درد شدیدی را ایجاد می‌کنند. شاید دلیل انتخاب این بیماری در جایگاه نخست فهرست شدیدترین دردهای جهان، آن بوده است که حملات سردرد به مدت یک هفته یا یک ماه درد شدیدی را به بیمار وارد می‌کند.

عده‌ای آن را «سردرد خودکشی» نیز نامیده‌اند؛ چرا‌که عقیده بر آن است افراد مبتلا به این عارضه برای رهایی از دردهای دوره‌ای آن به خودکشی فکر می‌کنند.

دلیل اصلی بیماری کماکان نامعلوم است و برای تسکین درد افراد مبتلا که بیشتر آقایان هستند، داروهای استروئیدی و بندار شبکه کلسیم پیشنهاد می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *