جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



درباره روزه داری بیشتر بدانیم

 

  • از استفاده ازغذاهای روغنی و چرب هنگام سحری، به ویژه در روزهای گرم خودداری کنید، زیرا حاوی مقادیر زیادی انرژی و کالری است که موجب افزایش ترشح عرق و اختلال در فعالیت دستگاه هاضمه می‌شود.

 

متخصصان تغذیه تأکید دارند که برای وعده سحری باید از غذاهای متنوع مانند هیدروکربوتها، فیبر‌ها و پروتئین های کم چرب استفاده کرد.
سحری باید شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد غذایی که به راحتی قابل هضم باشد.
بدن انسان کربوهیدرات‌ها را به آهستگی هضم می‌کند که به آزاد کردن تدریجی انرژی طی ساعتهای روزه داری کمک می‌کند.
کربوهیدرات‌ها در غذاهای سرشار از فیبر مانند نان و فطیرهای تهیه شده از غلات کامل وجود دارد.
استفاده از سبزی‌ها که منبع خوبی از فیبر و آب هستند در هنگام سحر می‌تواند کمک خوبی به دستگاه گوارش و تامین آب بدن کند.
در سحری از غذاهای سرشار از پتاسیم شامل موز، شیر، خرما، آووکادو و کشمش خشک استفاده کنید، زیرا در جلوگیری از تشنگی در زمان روزه داری نقش دارد.
خوردن موز و پرتقال در سَحَری هم چربی را می‌سوزاند و هم افسردگی را برطرف می‌کند.
هنگام سحر از خوردن برخی مواد غذایی مانند ماکارانی، ته دیگ و آش رشته که باعث افزایش تشنگی می‌شوند خودداری کنید.
از استفاده ازغذاهای روغنی و چرب هنگام سحری، به ویژه در روزهای گرم خودداری کنید، زیرا حاوی مقادیر زیادی انرژی و کالری است که موجب افزایش ترشح عرق و اختلال در فعالیت دستگاه هاضمه می‌شود.
در سفره سحر به جای نوشیدنی‌های گاز دار از آب و آبمیوه‌های مفید استفاده کنید.
کارشناسان تغذیه به روزه داران توصیه می‌کنند از مصرف سیب زمینی سرخ شده، پنیر شور، فلافل، سوسیس، کالباس، انواع ترشی، خیارشور، زیتون، آجیل شور و مواد غذایی کنسرو شده خودداری کنند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)