افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درباره دوش گرفتن با آب سرد

1

  • این پزشک در خصوص توقف زیاد در حمام، تصریح کرد: استحمام به مدت طولانی، به جهت آنکه به میزان زیادی تحلیل برنده قوای بدنی است، به خصوص برای افرادی که ضعیف و لاغرند و دستگاه هاضمه خوبی ندارند و یا از مشکلات اعصاب و روان رنج می برند مضر است.

 

 

به گفته یک پزشک و متخصص طب سنتی، استحمام یا غسل با آب سرد، از دیدگاه طب سنتی فقط برای برخی از افراد مفید است، اما توقف زیاد در حمام، بخصوص اگر بیش از یک ساعت باشد به هیچ کسی توصیه نمی‌شود.

یک متخصص فیزیولوژی گفت: دوش آب سرد، به خصوص در فصول گرم سال، حرارت را در قسمت مرکزی بدن متمرکز و قسمت های سطحی بدن را خنک می کند و می تواند باعث افزایش نشاط و تقویت قوای جسمی شود با این حال، دوش گرفتن با آب سرد برای همگان مفید نیست و حتی ممکن است ضرر هم داشته باشد.

دکتر سید مهدی میرغضنفری، با اشاره به اینکه استحمام با آب سرد شرایطی دارد و فقط تعدادی از افراد می توانند ار آن سود ببرند افزود: گرم مزاجان بیشترین نفع را از آن می برند و کودکان، افراد لاغر و مسن فقط می توانند در میانه روز تابستان با آب سرد استحمام کنند. همچنین افرادی که به شدت باید از استحمام با آب سرد بپرهیزند، مبتلایان به زکام و دچار آبریزش بینی و ته حلق هستند. کسانی هم که مشکل هضم دارند نباید بلافاصله بعد از غذا دوش آب سرد بگیرند.

این پزشک در خصوص توقف زیاد در حمام، تصریح کرد: استحمام به مدت طولانی، به جهت آنکه به میزان زیادی تحلیل برنده قوای بدنی است، به خصوص برای افرادی که ضعیف و لاغرند و دستگاه هاضمه خوبی ندارند و یا از مشکلات اعصاب و روان رنج می برند مضر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، ملاک توقف در حمام را برای مزاج ها و جثه های مختلف، متفاوت دانست و گفت: افراد معتدل المزاج نیم ساعت، افراد لاغر کمتر از نیم ساعت، و افراد چاق که قصد لاغر شدن دارند تا یک ساعت مجاز به استحمام هستند ولی بیش از یک ساعت برای هیچ گروهی توصیه نمی شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *