افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دخانیات یکی از عوامل بروز سرطان مثانه

80831201-4940259

دانستی های پزشکی در مورد سرطان مثانه و این که دخانیات یکی از عوامل بروز سرطان مثانه با جزئیات کامل در ادامه مطلب با ما باشید .

سرطان مثانه یکی از انواع سرطان‌های سلول‌های پوششی است. سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری-تناسلی است.

سن متوسط برای تشیخیص کانسر مثانه ۶۵ سالگی است. میزان بروز سرطان مثانه در مردان بیشتر است. سرطان مثانه در سفیدپوستان بیش از سیاه‌پوستان مشاهده می‌شود.

سرطان مثانه پنجمين سرطان شايع در فرانسه و دومين سرطان دستگاه دفع ادرار بعد از سرطان پروستات است.

كارشناسان و متخصصان اورولوژي تاكيد دارند هر ساله در فرانسه بيش از ۵۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به سرطان مثانه جان خود را از دست مي دهند كه اين آمار بيش از شمار قربانيان سانحه رانندگي است.

كارشناسان در گزارش هاي خود بر تاثير سوء مصرف سيگار بر مثانه تاكيد و خاطر نشان كردند مواد سمي و سرطاني از طريق دستگاه دفع ادرار يعني كليه ها و مثانه دفع مي شود و هنگام دفع اين مواد ، لطمه شديدي به مثانه وارد مي شود.

شمار سال هايي كه بيمار سيگار كشيده و تعداد سيگارهايي كه در طول سال ها مصرف كرده است همگي در خطر ابتلا به سرطان مثانه نقش دارند.

اورولوژيست ها اعلام كردند كه در سيگار ۴۳ ماده سمي سرطاني وجود دارد و همه عوامل ابتلا به سرطان مثانه به مصرف دخانيات مربوط است.

مواد سمي موجود در سيگار از طريق مثانه دفع مي شوند. مثانه نقش مخزن را براي ادرار ايفا مي كند و تماس مداوم با مواد سمي موجود در دخانيات احتمال بروز سرطان را در ديواره داخلي مثانه افزايش مي دهد.

اورولوژيست هاي فرانسوي با اين حال تاكيد كردند هر چند همه سيگاري ها در معرض اين مواد سرطاني قرار دارند اما عوامل ژنتيكي فردي نيز در ابتلا به سرطان مثانه تاثير دارد.

 

پزشکین : دخانیات یکی از عوامل بروز سرطان مثانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *