افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های تغذیه در دوران بارداری

download (2)

متخصصان تغذیه به خانم های باردار توصیه های تغذیه ای برای گذراندن این دوران به سلامت را بیان کرده اند همراه ما باشید با  دانستنی های تغذیه در دوران بارداری در ادامه مطلب .

از خوردن چه مواد غذایی باید در دوران بارداری اجتناب کرد تا به جنین آسیبی وارد نشود؟ نوشیدن قهوه، چای  و خوردن ماهی در این دوران ضرر ندارد؟ بهترین ویتامین‌هایی که باید در دوران بارداری مصرف شوند را معرفی کنید‌؟  

مصرف مواد غذایی مضر مثل تنقلات، مواد سرخ شده، چرب و قندهای ساده در دوران بارداری باید به‌شدت محدود شوند. در مقابل افزایش مصرف میوه و سبزیجات به‌همراه غلات کامل، ‌‌قدم مهمی در تامین ویتامین و مواد معدنی است. مصرف قهوه در سه ماهه اول بارداری باید محدود شود چراکه زیاده‌روی در مصرف این ماده خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد، مصرف ماهی به‌ویژه ماهی‌های چرب منجر به افزایش خطر  تجمع جیوه در بدن مادر و آسیب به رشد جنین می‌شود؛ ‌بهترین نوع انتخاب ماهی در دوران بارداری ماهی ساردین است. تنها ویتامینی که از ۳ماه قبل از بارداری تا پایان بارداری توصیه می‌شود اسید فولیک است. سایر موارد زیرنظر متخصص تغذیه پس از ارزیابی‌های لازم تجویز می‌شود.

پزشکین : دانستنی های تغذیه در دوران بارداری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *