افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره چراغ راهنمای بدن

دانستنی هایی درباره چراغ راهنمای بدن

  • آب بینی کهربایی رنگ و یا زرد و سفید و ضخیم‌تر نشان‌دهندۀ کاهش سرعت ترشح و هم چنین بازجذب بیشتر آب و باقی ماندن در مجاری به مدت چند روز است که در اثر کاهش عملکرد سرعت ایمنی برای به دست گرفتن کنترل است.

 

آب بینی بخش عادی از زندگی هر فرد است و هنگامی  که دچار بیماری می‌شوید به طور واضحی آب بینی افزایش می‌یابد و این مسئله‌ای نیست که پی بردن به آن نیازی به مراجعه  به پزشک داشته باشد.

اما آن‌چه که احتمالا شما به آن پی نخواهید برد محتویات و مواد سازنده آب بینی‌تان است؛ مثلا رنگ یا بافت این ماده می تواند اطلاعات بسیار بیشتر و مفیدتری در رابطه با سلامت‌تان در اختیارتان بگذارد.

آب بینی شامل رنج متفاوتی از سلول های مختلف و هم‌چنین ساختار های باکتری‌ستیزی هستند که بررسی این سلول‌ها و مواد شیمیایی می تواند سرنخ های ارزشمندی درباره نحوه عملکرد سیستم ایمنی در اختیار شما بگذارد.

ابتدا از قسمت خوب طیف آب بینی شروع می‌کنیم . آب بینی روان و شفاف نشان‌دهنده عملکرد مناسب و سلامت دستگاه ایمنی می باشد حتی مقادیر بالای آن نشان دهنده عملکرد قابل قبول سیستم ایمنی می باشد.

آب بینی کهربایی رنگ و یا زرد و سفید و ضخیم‌تر نشان‌دهندۀ کاهش سرعت ترشح و هم چنین بازجذب بیشتر آب و باقی ماندن در مجاری به مدت چند روز است که در اثر کاهش عملکرد سرعت ایمنی برای به دست گرفتن کنترل است.

آب بینی سبز رنگ اما نشان از دور شدن بدن از حالت نرمال را دارد. رنگ سبز ناشی از حضور آنزیمی است به نام میلو پراکسیداز که به تولید نوتروفیل‌ها در دستگاه ایمنی کمک می‌کند. چنان‌چه آب بینی شما به رنگ سبز دربیاید نشان‌دهندۀ تعداد بسیار زیاد نوتروفیل ها و به عبارتی پاسخ شدید و بیش از حد سیستم ایمنی به یک سرماخوردگی یا آنفولانزای ساده می‌باشد.

حال راه مقابله با آب بینی افزایش‌یافته و یا تغییر رنگ یافته چیست؟ بهترین راه این است که بگذاریم بدن راه نرمال و عادی خود را در این مواقع طی کند اما خب بعضی انواع داروها هستند که در این موافع می‌توانند کمک‌کننده باشند از جمله مانند decongestant که انواع مختلفی دارد و ماده ای ضداحتقان محسوب می شود.

در واقع این مایع نه چندان خوشایند مانند یک چراغ  راهنمایی از حالات درونی بدن ما و سیستم ایمنی خبر می‌دهد و با پرداختن  به طیف آن می‌توان اطلاعات مفیدی از وضعیت بدن به دست آورد.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *