افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره عواملی که باعث بروز مشکل در ناخن می شود

download (2)

برای شما هم پیش آمده که ناخنتان به داخل پوست برود از گوشه ها و یا در کنار ناخن تان ریشه ریشه شده باشد در این جا دانستنی هایی درباره عواملی که باعث بروز مشکل در ناخن می شود را بیان می کنیم .

ناخن‌ها منعکس کننده عادت‌های خوب و بد فـرد هستند. جدا از جاذبه آرایشی، ناخن‌ها وظایف دیگری نیز به عهده دارند از جمله کمک به بــلند کردن اجـسـام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتـان و یا دسـت کاری اجــسام و از هـمـه مــهمتر آن که ناخن‌ها سلامت عمومی بدن را بازتاب می‌کنند.

زرد شدن ناخن‌ها می‌تواند به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق بیفتد. گاهی اوقات به دلیل باقی ماندن لاک روی ناخن این اتفاق می افتد که راه حل آن دادن استراحت به ناخن برای بازیابی است اما یکی از مهمترین علت‌ها برای زرد شدن ناخن‌ها سیگار کشیدن است.

ظرف شستن بدون استفاده از دستکش و یا زندگی در مناطق کم رطوبت منجر به خشک شدن صفحه ناخن می‌شود. علل احتمالی دیگر عبارتند از بالارفتن سن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض مواد شوینده. گاهی اوقات کم کاری تیروئید باعث بروز این تغییرات در ناخن می‌شود.

اصطلاح چماقی شدن ناخن‌ها زمانی است که انگشتان دست متورم شده و ناخن خمیده می‌شود. این مشکل گاهی می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های کلیوی یا کبدی باشد.

بسیاری از مردم بر این باورند که لکه‌های سفید روی ناخن‌هایشان نشان دهنده کمبود کلسیم است. این لکه‌ها در بیشتر موارد جدی نیستند و اغلب در نتیجه صدمه‌های کوچک و یا ضربه‌ها ایجاد می‌شوند.

بروز چاله‌ها و فرورفتگی‌هایی روی ناخن می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به پسوریازیس باشد.

رگه‌های سیاه و سفید روی ناخن‌ها و یا رشد دردناک آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به ملانوم را به طور جدی نشان دهد. در صورت مشاهده این رگه‌های سیاه و سفید باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

 

پزشکین : دانستنی هایی درباره عواملی که باعث بروز مشکل در ناخن می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *