افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره شرایط سنی اهدای خون

1373955578

  • اگر چه داوطلبان اهدای خون ، هم در کفایت و هم در سلامت محصولات خونی تاثیر انکار ناپذیری دارند،اما زمانی که به درستی هدایت شوند می توانند این نقش مهم را به خوبی ایفا کنند .

 

مجید مسلمی گفت:«اهدای خون،اهدای زندگی» سال ها شعار سازمان انتقال خون برای جلب توجه و ترغیب عمومی به ضرورت مشارکت در امر حیاتی اهدای خون به عنوان تنها راه تامین فرآورده های خونی است.
وی خاطر نشان کرد:با گسترش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های مربوطه که موجب تهیه خون مورد نیاز ،صرفا از داوطلبان اهدای خون در کشور شد و شعار« اهدای خون سالم، اهدای زندگی » بیش از پیش بر سلامت داوطلبان اهدای خون و محصولات خونی تاکید می شود.
مسلمی با بیان اینکه تهیه فرآورده های سالم خونی از وظایف عمده سازمان انتقال خون است،گفت :اگر چه داوطلبان اهدای خون ، هم در کفایت و هم در سلامت محصولات خونی تاثیر انکار ناپذیری دارند،اما زمانی که به درستی هدایت شوند می توانند این نقش مهم را به خوبی ایفا کنند .
مدیرکل اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران اضافه کرد:با اطلاع رسانی عمومی مبنی بر آنکه خون جایگزینی ندارد و انسان های سالم و نیکوکار تنها منبع تهیه خون به شمار می آیند ، موجبات آگاهی و ترغیب همگانی به اهدای مستمر خون و تامین کافی فراورده های خونی فراهم می شود.
وی ادامه داد: اهداکنندگان خون در صورت آگاهی از شرایط اهدای خون ، اطلاع و پرهیز از رفتارها و اقداماتی که می تواند سلامت آنها و در نتیجه خون اهدایی آنان را به خطر اندازد و همچنین ضرورت رعایت صداقت در مراحل مختلف اهدای خون ، می توانند سهم به سزایی در تامین سلامت فرآورده های خونی داشته باشند .

زنان، ۳بار و مردان ۴بار در سال می توانند خون اهدا کنند
مسلمی در خصوص تعداد دفعاتی که می توان خون اهدا کرد ،گفت : زنان، سه بار و مردان چهار بار در سال می توانند خون اهدا کنند.
وی اضافه کرد: فواصل اهدای خون هر هشت هفته یک باراست ،مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال ازچهاربار بیشتر نباشد .
معاون اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران گفت:حداقل وزن اهدا کنندگان باید ۵۰ کیلوگرم باشد.
وی گفت : اهدا کنندگانی که برای بار اول خون خون را اهدا می کنند، باید کارت ملی همراه داشته باشند به دلیل اینکه برای سلامت خون باید کاملا احراز هویت شوند .
وی اضافه کرد: اما اهدا کنندگان در دفعات بعدی اهدا خون می توانند از دیگر مدارک شناسایی مانند ،شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه استفاده کنند.
سال گذشته (۱۳۹۴) ۵ / ۲ میلیون تن ازهموطنان برای اهدای این مایع حیاتی به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند که ۲ میلیون و یکصدهزار تن از این شمار، موفق به اهدای خون شدند .

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *